baby drinkt alleen s nachts

Mijn dochter van 6,5 maanden drinkt 's nachts nog steeds drie flessen nutrilon van 160 cc. Overdag wil ze niet veel drinken (meestal maar 100 cc per voeding), dus haalt ze 's nachts de schade in. Dit heeft ze vanaf haar geboorte gedaan. Laten huilen heeft geen zin, want ze heeft gewoon echt honger 's nachts. Rijstebloem in de avondfles hielp ook niet. Overdag bieden we nu ook fruithapjes ed aan, maar het blijft bij muizenhapjes. Pas 's nachts slaat de honger toe! Na iedere nachtfles gaat ze overigens wel meteen slapen. Heeft iemand hier ervaring mee en tips om deze cirkel te doorbreken? Ik ben anders bang dat ze dit ritme nog wel een paar jaartjes volhoudt!
 
Hallo,

Zoals ik lees heeft jullie dochter dus letterlijk en figuurlijk het dag- en nachtritme om gedraaid. Ik heb geen idee moet ik eerlijk zeggen, het enige wat in mij opkomt is de flessen 's nacht proberen te minderen, dus minder in de fles doen.....hopelijk krijgt ze dan overdag ietjes meer honger en slaapt ze 'nachts door....

Groetjes van Mieke
 
Hoi Evelijn, dit klinkt niet echt goed hoor! Ken ook een kindje die zo'n schema heeft gehad en die heeft een week in het ziekenhuis gelgen om een normaal ritme te krijgen. Dit zeg ik niet om je bang te maken maar je moet hier echt iets aan doen. Het probleem is dat ze denkt dat overdag s'nachts is en andersom. Bij dat kindje ging het na 1 week ziekenhuis goed, ze heeft weer en normal dag en nacht ritme. Heel veel sterkte en laat je weten hoe het gaat.
 
Hoi Evelijn,
Ik herken je verhaal! Onze zoon is ook 6,5 maand en eet overdag ook vrij weinig en ´s nachts geef ik elke 3 uur bv. Ik heb ook al geprobeerd met hem te laten huilen, maar dat hielp echt niet. Hij raakte er alleen maar meer van overstuur. Ik hoop dat iemand een goeie tip heeft! Ik leef in ieder geval met je mee!
 
Terug
Bovenaan