Baby drinkt kleine beetjes

Hoi hoi,
Onze meid is nu 5,5 week oud. Dronk altijd haar flesjes goed leeg. Ze was erg traag en moesten van het cb naar een grotere speen. Dat werkte goed. Ze dronk daardoor vlotter. Nu de afgelopen week drinkt ze ineens kleine beetjes. De ene keer 40 cc dan een keertje 70 en soms ook weer een hele fles van 120. Ze komt ook niet aan haar aanbevolen dagelijkse hoeveelheid meer.
Ze heeft verder geen koorts, heeft gewoon goede plasluiers, poept ook en is alert als ze wakker is.
Toch vind ik het niet prettig. Heeft iemand hier ervaring mee? Kunnen we er iets aan doen? Wij voeden haar trouwens als zij komt.

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar eerlijk gezegd klinkt het helemaal niet gek. Vooral omdat haar gedrag goed is en ze nog goed poept en plast. Dat is eigenlijk het belangrijkste.. Wij eten ook de ene dag meer dan andere dagen.. 
Ik denk bij zulke situaties altijd zo: Ik gaf onze dochter volledige borstvoeding de eerste maanden. Dat betekent dat ze dronk wat ze dronk en stopte met drinken als ze vol was. Hoeveel ze binnen kreeg? Ik heb echt geen idee.. Misschien soms meer dan aanbevolen, op sommige dagen misschien 'te weinig'. Maar zolang haar gedrag goed was en ze goed plaste, maakte ik me geen zorgen. Met flesvoeding zie je wat er in gaat. Dat is soms handig, soms geeft het (als je het mij vraagt) ook onnodig stress omdat je vaak (te) veel gefocust bent op wat de baby drinkt.. Maar dat is mijn persoonlijke mening ?
Hopelijk drinkt ze snel haar flessen weer leeg en als je je zorgen maakt kan je maandag natuurlijk altijd even het CB bellen voor advies.. En aan de bel trekken als ze wel koorts krijgt en niet meer of ineens veel minder plast.. 

Onze dochter eet/drinkt veel vlak voor ze een maat groter groeid. Daarna opeens een stuk minder. Enorm irritant, maar haar gezondheid is goed. Geen babyvet. Maar super actief.

Terug
Bovenaan