Baby drinkt kort en is erg onrustig na voeding

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze dochter van 4 weken drinkt erg kort aan de borst. In 3 minuten heeft ze de borst meestal voor 90 procent leeg. Ik leg haar altijd nog aan bij de andere borst, ook al lijkt ze redelijk verzadigd, en dan drinkt ze die ook bijna leeg. Daar kan ze ongeveer 4 uur mee doen, soms meer of minder.</p><p>Na de voeding wordt ze vaak heel onrustig, alsof er iets dwars zit. Soms ook niet hoor. Die onrust begint soms ook tijdens de voeding (ik denk aan krampjes, maar ze doet dit ook als ze genoeg heeft) waardoor ze heel hard aan mijn tepel gaat trekken. Ik heb nu nog steeds hele pijnlijke tepels daardoor.</p><p>Vannacht had ze dit toen ze de eerste borst nog niet eens leeg had. Toen heb ik haar gewoon even tegen me aan gehouden en weg gelegd en ze sliep ongeveer 2 uur.</p><p>Zou dat niet gewoon betekenen dat ze teveel voeding krijg in een keer? Misschien blijft ze normaal zo hard door drinken omdat ze zo snel nog geen hongergevoel heeft? Ze heeft heel veel krampjes.</p><p>Bedankt voor jullie reacties alvast!</p>

Hoi 
Mijn dochter van vijf weken drinkt ook snel, zes minuten voor één borst. Bijten doet ze gelukkig niet. De ene keer krijgt ze zo'n rood bol koppie van verzadiging (moeilijk te omschrijven), een andere keer is ze onrustig. Dan wil ze blijven aanhappen maar laat weer los, kreunen, druk bewegen. Ze heeft dan kramp én nog steeds zuigbehoefte. Omdat ze goed groeit maak ik me geen zorgen dat ze te weinig krijgt. Ze zuigt dus dan op mijn pink na een flinke boer. (Ik ben haar aan het laten wennen aan een speen, het wil nog niet echt).

Het kan zijn dat je inderdaad een flinke productie en toeschietreflex hebt waardoor je dochtertje last krijgt. Hoe is haar groei? Hoe zijn haar poep- en plasluiers? 
Wat je alvast eens kunt proberen is om haar, als je de toeschietreflex voelt of aan haar drinkgedrag merkt dat die er is, haar even los te koppelen. Je laat de melk dat wegstromen in een flesje of doekje en pas als het druppelen gestopt is leg je haar opnieuw aan. De melkstroom zal dan rustiger gaan waardoor ze hopelijk ook minder krampjes heeft.

Bedankt voor de reacties!
Ze groeit heel goed en heeft veel plas en poepluiers. Ze krijgt dus genoeg binnen.
Mijn toeschietreflex is niet heel sterk, want als ik ze dan los maak komt het er niet uit stromen.

Groeit ze gewoon goed of heel hard? 

Van nature drinken mensenbaby's vaak een kleine hoeveelheid. 4 uur tussen een voeding is erg lang. Je eigen inschatting dat ze misschien veel binnen krijgt kan kloppen. Is ze tevreden na 1 borst? Dan kan je ook eens kijken hoe het gaat als je maar 1 borst let voeding geeft. 

Bedankt voor de reactie!
Ze groeit eerder heel hard. Misschien is het wel een idee om dan niet de andere borst aan te bieden als ze gewoon verzadigd lijkt. Ik ga het proberen!
Op het cb vandaag zeiden ze dat ik in ieder geval niet meer aan hoef te leggen en dat een fop of pink beter is om te geven als ze onrustig is.

Terug
Bovenaan