Baby drinkt langzaam

<p>Hoe lang doet jullie baby over een fles? Onze baby van 7 weken drinkt flessen van 90+3 en 120+4, maar doet hier een uur over. Soms omdat hij steeds in slaap valt en soms omdat hij tussendoor huilt/gilt (alsof hij pijn heeft) of moet boeren. Ik vraag me af of dit niet veel te lang is en ik me zorgen moet maken.</p><p>Hij spuugt niet, groeit goed, is na de voeding vrolijk (als je hem rechtop houdt), maar heeft wel vaak de hik en een onregelmatige (schokkerige) ademhaling na het voeden. </p>

Hi lepeltjelepeltje, 
Ik heb geen verstand van kunstvoeding maar als ik het zo lees lijkt het alsof hij teveel drinkt en genoeg heeft gehad waardoor hij huilt en gilt tijdens het voeden. De hik kun je ook krijgen van teveel drinken namelijk.
Verder zou ik 't ook niet weten! Lastig allemaal he dat je soms niet weet hoe of wat.. Ik zit ook steeds met vragen van of het normaal is of niet met bepaalde situaties. Maar ik zou ook gewoon op je moeder gevoel afgaan en doen wat goed voelt voor je kindje! 

Haha ja superlastig! Je weet niet wat normaal is en wat niet... hij weigert de fles niet, als hij echt niet verder wil drinken klemt hij zijn lipjes op elkaar en dat doet hij nu niet, dus heb niet het iee dat het teveel voor hem is. Bovendien slaapt hij alsnog niet (lang) na de voeding, ook snachts niet. Na 2,5 uur is hij snachts weer wakker en hongerig. Overdag denk ik dat hij dan na 2,5 uur ook weer honger heeft, ik weet het alleen niet zeker omdat hij niet slaapt en honger- en vermoeidheidssignalen zo op elkaar lijken. In ieder geval krijst hij dan en sabbelt op zn vuistjes, wat ik als honger interpreteer. 

Welke maat speen gebruik je? Bij ons hielp het om over te stappen naar 1 maatje groter. Hij moest teveel moeite doen om de melk eruit te krijgen, waardoor hij in slaap viel. De nieuwe speen was even wennen (eerst veel knoeien), maar ging al snel veel beter.

Mijn dochter is 4 weken. Ik bied voedingen van 120cc aan. Ik laat haar max 30-45 minuten drinken. Tussendoor moet ze wel 3x stoppen om te boeren en soms ga ik even 5 minuten wat anders doen en dan weer verder.
Meestal drinkt ze de 120cc niet op. Ze drinkt vaak 90-100cc, een enkele keer wel 120cc. Soms ook maar 80cc. Ik heb wel eens geprobeerd 'door te duwen' zodat de fles leeg ging maar dan ging ze spugen. Ze geeft zelf aan wanneer ze vol zit. Als dat al na 80cc is, dan is het maar zo. Vaak heeft ze 2.5 uur later al wel weer honger. Dan geef ik ook gewoon weer een flesje. 
Dus ik zou gewoon een max tijd voeden en die fles hoefr niet perse leeg!

Onze zoon dronk ook erg langzaam. Overdag vaak 30-45 minuten, 's nachts soms wel een uur. Een grotere speen haalde niets uit en stoppen na een half uur resulteerde in huilen. Ik heb het maar geaccepteerd en het is helemaal goed gekomen. Rond een maand of drie begon hij steeds sneller te drinken. Nu is het ongeveer 10-15 minuten (10 maanden). 
Ik begreep van m'n ouders dat ik ook vrij traag dronk altijd. 

Ik wilde ook al zeggen andere maat speen maar was geen succes dus. Dat helpt hier wel.
Ik verwissel de speen meestal halverwege de fles.. in het begin is ze nogal gulzig, dan gaat het goed met de kleine speen... daarna gaat het lastiger en wordt ze ook moe. Dan draai ik dus de grotere speen erop en ze drinkt rustig verder en drinkt nu vaak de flessen ook leeg..

Terug
Bovenaan