Baby drinkt langzaam

<p>Hoe lang doet jullie baby over een fles? Onze baby van 7 weken drinkt flessen van 90+3 en 120+4, maar doet hier een uur over. Soms omdat hij steeds in slaap valt en soms omdat hij tussendoor huilt/gilt (alsof hij pijn heeft) of moet boeren. Ik vraag me af of dit niet veel te lang is en ik me zorgen moet maken.</p><p>Hij spuugt niet, groeit goed, is na de voeding vrolijk (als je hem rechtop houdt), maar heeft wel vaak de hik en een onregelmatige (schokkerige) ademhaling na het voeden. </p>

Hi lepeltjelepeltje, 
Ik heb geen verstand van kunstvoeding maar als ik het zo lees lijkt het alsof hij teveel drinkt en genoeg heeft gehad waardoor hij huilt en gilt tijdens het voeden. De hik kun je ook krijgen van teveel drinken namelijk.
Verder zou ik 't ook niet weten! Lastig allemaal he dat je soms niet weet hoe of wat.. Ik zit ook steeds met vragen van of het normaal is of niet met bepaalde situaties. Maar ik zou ook gewoon op je moeder gevoel afgaan en doen wat goed voelt voor je kindje! 

Haha ja superlastig! Je weet niet wat normaal is en wat niet... hij weigert de fles niet, als hij echt niet verder wil drinken klemt hij zijn lipjes op elkaar en dat doet hij nu niet, dus heb niet het iee dat het teveel voor hem is. Bovendien slaapt hij alsnog niet (lang) na de voeding, ook snachts niet. Na 2,5 uur is hij snachts weer wakker en hongerig. Overdag denk ik dat hij dan na 2,5 uur ook weer honger heeft, ik weet het alleen niet zeker omdat hij niet slaapt en honger- en vermoeidheidssignalen zo op elkaar lijken. In ieder geval krijst hij dan en sabbelt op zn vuistjes, wat ik als honger interpreteer. 

Welke maat speen gebruik je? Bij ons hielp het om over te stappen naar 1 maatje groter. Hij moest teveel moeite doen om de melk eruit te krijgen, waardoor hij in slaap viel. De nieuwe speen was even wennen (eerst veel knoeien), maar ging al snel veel beter.