Baby drinkt minder 12 wkn

<p>Hi! </p><p>Onze zoon van 12 weken krijgt sinds anderhalve week alleen flesvoeding. Hij had een ritme van 6x 120 CC + 4 scheppen.</p><p>Sinds twee dagen drinkt hij van de 6 flessen er zeker 2 à 3 niet op, dan drinkt hij maar zo'n 70cc...</p><p>Ik maak me toch wel een beetje zorgen..</p><p>Andere moeders die dit herkennen?</p>
 
Mijn zoontje (nu 5 maanden) drinkt altijd slecht als hij in een sprongetje zit of niet lekker is. Gewoon even in de gaten houden dat hij voldoende plasluiers houdt. Vaak trekt het drinken na een paar dagen wel weer aan.
 
Misschien dat hij in de overgangsfase van 6 naar 5 flessen zit? Onze zoon ging rond die periode van 5 flessen naar 4 flessen. Drinkt hij de rest van de flessen wel helemaal leeg? Wellicht dat je kunt proberen om een flesje weg te laten? En ipv 120+4, de andere flesjes iets op te hogen naar 150+5. Die hoeven dan niet meteen helemaal leeg. Wellicht drinkt hij dan iets meer per fles en komt er dan wat meer tijd tussen. Het zou zomaar kunnen dat hij dan aan 5 flessen genoeg heeft :)
 
NicolientjeP, dat zou kunnen! Dank je wel.
Van de 5 flessen vandaag heeft hij er 2 helemaal op en de andere 3 maar voor de helft. 
Net ook heel lang geslapen, misschien heeft hij wel een groeispurt. 
Dank je wel! 
 
Terug
Bovenaan