Baby drinkt niet uit fles na ruim 3 maanden bv..

<p>Hallo, wie heeft de ultieme tip voor me?</p><p>Ons zoontje van 15 weken oud drinkt niet uit een fles. Hij heeft altijd volledig borstvoeding gehad, maar over 3 weken moet ik weer gaan werken dus zijn we een tijdje geleden begonnen met hem laten wennen aan een fles afgekolfde melk, echter drinkt hij hier niet uit..</p><p>Ik probeer hem iedere dag 1x uit een flesje te laten drinken maar 9/10 keer kan ik dan de melk weg gooien omdat hij gewoon niet begint met zuigen aan de fles. Hij gebruikt ook geen fopspeen dus misschien vind hij de structuur gek? Geen idee. Terwijl hij wel eens heeft gedronken met een tepelhoedje.</p><p>Wat we inmiddels al hebben geprobeerd:</p>Verschillende flessen en spenen o.a: Difrax, Avent, Dr. Brown en Tommee TippeeVers afgekolfde melkOpgewarmde, afgekolfde melkIemand anders de fles laten geven wanneer ik niet in zicht benWachten met de fles tot hij echt veel honger heeft De fles juist eerder aanbieden voordat de echte honger begint<p>Niets lijkt te werken tot nu toe. Af en toe krijg ik hem gefopt door hem eerst aan te leggen en dan, wanneer hij eenmaal in het drink ritme zit, snel me borst weg trekken en de fles erin. Soms gaat hij dan vanzelf verder met zuigen uit de fles, maar dit werkt ook niet altijd.</p><p>Iemand enig idee hoe we dit kunnen gaan oplossen? </p>
 
Wat lastig! Laat je hem zelf aanhappen aan de speen? Beetje kietelen met de speen aan zijn bovenlip en pas als hij zijn mond zelf opendoet speen naar binnen. Speen goed ver erin, ook een stuk van het bolle deel mag in zijn mond zitten. 


Wissel niet te vaak van speen en fles, dat geeft alleen maar verwarring  
Je kunt nog proberen om een structuurhoesje om de speen te doen: https://m.youtube.com/watch?v=4tGR_HVHZxc
Je kunt ook nog een pre-verbale logopedist inschakelen. 

Als het niet lukt met de fles kun je beter gaan oefenen met uit een cupje of bekertje te drinken. Sommige kindjes kunnen gewoon echt niet uit de fles drinken. Uit een cupje of bekertje kan al vanaf de geboorte, en je kunt ook al vrij snel gaan oefenen met een rietjesbeker of 360-graden beker. 
 
Mijn zoon dronk ook niet uit de fles zolang hij wist dat ik in de buurt was. Hier hebben dus mijn man en schoonouders dit geoefend met de kleine. Bij hen ging het prima, maar bij mij weigerde hij en wilde alleen nog maar de borst. Wellicht een optie om een middagje weg voor jezelf te plannen en je partner dam de fles te laten geven en kijken hoe dat gaat?
 
Hi, toevallig was daar vorige maand ook een topic over: https://www.oudersvannu.nl/forums/onderwerp/automatisch-zuigreflex-vroeg-weg/
Misschien vind je daar nog tips! 
 
Heb dit ook gehad bij m'n dochter. Wilde ook geen fopspeen en fles ging ook altijd lastig. Of ik hem gaf of iemand anders maakte ook geen verschil, altijd drama. Wij zijn toen de melk in een tuitbeker zonder anti lek gaan geven. Dat was even een geknoei in het begin omdat de melk gewoon doorstroomt, maar uiteindelijk ging het wel aardig goed. Ze dronk bij de opvang nooit meer dan 100 ml per keer. Maakte ik me toen ook erg druk om, maar uiteindelijk maar los gelaten na veel dingen geprobeerd te hebben, zoals afleiden tijdens het drinken enz. Het is niet erg als je baby minder drinkt, dat haalt ie dan wel weer bij jou in als je thuis bent.
 
Terug
Bovenaan