Baby drinkt niet

<p>Mijn dochtertje van nu 7 weken oud drinkt heel erg slecht. Vanaf de geboorte is het al een drama. In de kraamweek vond de kraamverzorgster dat ze niet snel genoeg richting de 90 cc ging en verwees ons door naar het ziekenhuis. Daar werd meteen een sonde geplaatst. Toen begon de ellende pas echt. Ze dronk zelf amper en bleef maar spugen. Na 5.5 weken heeft mijn dochter hem voor de 4 de keer uitgetrokken. We hebben besloten om het aan te kijken hoe ze t zonder zou doen. Een heel ander kind: spuugt minder, is veel vrolijker, slaapt rustiger. Alleen de flessen drinkt ze Max 100 en is echt een gevecht van een uur per keer. Nu mag ik van de logopediste maar 20 min voeden maar dan krijgt ze amper wat binnen. Ze moet van de diëtist 5 x 120 ( met extra calorieën 1 op 22.5ml neocate) weg drinken. Maar ze drinkt Max 100. Als ik dan door blijf geven gaat ze spugen. Waardoor ze nu ook elke keer niet aankomt. Heeft iemand dit ook mee gemaakt ? Of tips ? </p>
 
Eigenlijk is 100-125ml best wel genoeg.. alleen zou je dan vaker voeden. Voor een borstvoedingskind is bijv 10c voeden in 24u niet gek, dus dan zal dat kindje ook maar 100ml drinken per meer (& dus een liter). Op een of andere manier willen "we" graag dat fles kinderen meer ml drinken en minder voedingen hebben op een dag. Terwijl een baby lijfje niet biologisch ineens anders in elkaar zit als ouders kiezen voor kunstmelk of mamamelk uit een fles ipv borst!
Je kan eens Google'n op voeden op verzoek en de natuurlijke maaginhoud! Misschien herken je daar eea in, waardoor je denkt; hee eigenlijk is mijn baby... heel normaal ?!
 
 
Ik ben dan wel geen arts, maar ik zou in jou situatie starten met max 100ml en dan vaker per dag. Mij lijkt dat als ze gaat spugen van meer ze gewoon dan te vol zit. Dan kom je met 6x 100ml en dat is met 7 weken volgens mij echt niet slecht.
Bij mijn oudste dochter vond de kraamhulp juist dat ze te snel grote flessen kreeg, zij vond dat we moesten wachten met ophogen naar 90ml, terwijl ze naar onze mening hier duidelijk behoefte aan had. Gelukkig vond toen onze verloskundige het wel goed grotere flessen te geven, maar zo zie je maar dat iedereen iets anders vindt.
Ook het tempo zou ik zelf nog niet te druk over maken. Onze oudste was altijd veel te snel (binnen 5-10 minuten was de fles leeg) en onze jongste deed er altijd minimaal een half uur over. En ook qua hoeveelheid kan er veel verschil zitten. De oudste dronk altijd veel meer dan de aanbevolen hoeveelheid, terwijl de jongste hier amber aan kwam. En de jongste is juist degene die altijd wat steviger is geweest.
Elk kindje is anders en dus kun je volgens mij niet 1 advies geven, zeker als ze zo jong zijn. Kijk goed naar de signalen van je kind. Plast en groeit ze goed, dan zou ik me verder niet teveel bezig houden met hoeveelheden/ tijd enz. Mocht dit anders zijn/ worden dan is het natuurlijk een ander verhaal en is het verstandig advies te vragen bij de huisarts/ CB.
 
100 cc is toch goed? Hoe komt het dat ze een uur over de voeding doet? Dat is wel lang. Wat heeft de logopediste gezegd over haar techniek? Is het een optie om meerdere keren per dag een kleinere portie te geven? Het gaat erom dat ze in totaal genoeg krijgt. Misschien werkt het voor haar beter om 10x een kleinere portie te krijgen, mits haar techniek goed is natuurlijk
 
In aanvulling op BenB: heeft er wel eens een lactatiekundige oid naar de rond/lip/mondmotoriek gekeken?
Kan niet alleen bij bv problemen geven.
 
haar techniek is nu goed. Volgens de logopediste. Eerst had ze moeite met slikken ademen en zuigen maar dit doet ze nu heel netjes. Het lijkt wel alsof ze er gewoon geen trek in heeft. 
lactatie kundige heb ik nog niet er bij gehad ga ik even naar informeren bedankt!  


ik heb kleinere porties meerdere keren per dag geprobeerd maar dan drinkt ze het ook helaas niet.  Als ze per keer de 100 zou drinken zouden wij al heel blij zijn. Maar nu is het elke keer een gevecht van een uur 
 
Terug
Bovenaan