Baby drinkt onrustig en niet alle flessen

<p>Hoi! </p><p>Onze dochter van bijna 5 weken drinkt slecht. We bieden haar 150cc aan maar het is iedere keer de vraag hoeveel ze drinkt. De ene keer laat ze 30cc staan en de andere keer 100cc. Ook kan ze heel onrustig drinken. Je hoort haar gulzig drinken wat weer zorgt voor extra lucht. Boeren is niet haar sterkste kant. Daarnaast moet ze vaak kokhalzen na de fles en heeft ze bijna na iedere voeding wel de hik. Spugen heeft ze nu 4 dagen niet gedaan maar dat was voorheen ook iedere dag wel 1x. Iemand enig idee wat dit kan betekenen of wat we eraan kunnen doen? </p>

Hallo, ik vind dit erg klinken als reflux!
Zeer herkenbaar.
Ook denk ik dat ze nog geen flessen van 150 hoeft te drinken hoor met 5 weken oud.
Hoe zwaar is ze ? 

Hoi,

Ik vind flessen van 150 ml echt veel! Hoe zwaar is ze? Je moet 150ml x kg lichaamsgewicht doen en dat delen door het aantal voedingen. Mijn dochter is nu ook 5 weken en erg ligt ze is een aantal welen te vroeg geboren en drinkt nu 8x70ml en soms 7 voedingen van 80ml.

Dit klinkt idd als reflux, hebben wij ook gehad met ons zoontje. Oa ook veel bewegen met zijn hoofd tijdens het drinken. Bleek op een gegeven moment minder te gaan drinken, maar dat komt dus doordat de reflux zorgt voor een gerriteerde slokdarm. Je kunt het CB vrageb om is te beginnen met johannesbroodpitmeel. Deed bij ons na 2 dagen al meteen wonderen. Let wel op, wij hadden eerst de johannesbroodpitmeel van de kruidvat etc, maar toen hadden wij elke dag minimaal 6 diarreeluiers en dus ook 6x verschonen op een dag tot gevolg. Wij hebben nu bioloigische van De Tuinen gehaald en het probleem is over. Je hoeft niet veel te geven (wij geven een kwart van het lepeltje wat erbij zit), maar dat is precies voldoende voor ons zoontje om ervoor te zorgen dat het niet meer omhoog komt. 

Klinkt me heel bekend in de oren! Zou idd reflux kunnen zijn. Mijn zoontje heeft oom teflux en dronk ook erg onrustig, steeds hoofdje bewegen en veel oprispingen. Ook na iedere voeding de hik. Ik gebruik ook johannesbroodpitmeel. Ik heb wel die van de kruitvat (nutriton van de nutrilon). Maar mij zoontje poepte niet zo heel denderend en nu met de nutriton dagelijks 1x, dus hier was dat welkom haha!
Ik zou gewoon het bureau bellen, denk dat ze je johannesbroodpitmeel laten gebruiken!
Is iig niks om je meteen zorgen om te maken, veel baby’s hebben hier last van. De een in een wat ergere vorm dan de ander. Zolang ze maar goed groeien. Maar als je baby ook niet goed en genoeg meer eet en daardoor niet goed groeit, dan zou ik wel even aan de bel trekken bij de huisarts.

Terug
Bovenaan