Baby drinkt slecht met warm weer

<p>Hallo,</p><p>Onze dochter Kaley, 5 maanden, heeft normaal echt een super strak ritme qua flesjes en hapjes, maar de laatste dagen met dit warme weer gaan de flesjes er met pijn en moeite in. Soms laat ze een halve fles staan, soms slaat ze zelfs een hele fles over want ze wilt het gewoon echt niet drinken. Zijn er meer baby's die hier last van hebben?</p><p>De fruit/groente hapjes gaan er wel goed in gelukkig dus ze krijgt wel wat binnen. Ik probeer haar nu gewoon iets meer hapjes te geven maar lijkt me dat ze de flesjes ook goed nodig heeft.. alleen ze drinkt gewoon niet.</p><p>Zelf lijkt ze er niet echt last van te hebben want ze gedraagt zich gewoon normaal en slaapt net zo goed als normaal. Was bang dat ze met minder voeding de nachten niet door zou slapen maar ze slaapt nog wel gewoon van 20:30 tot 8:30 gelukkig.</p>

Hoi,
Ze hebben wel eens een paar dagen waar t zo kan gaan en idd misschien door het weer. Er kan ook wat anders spelen, tandjes misschien? Ik zou er gewoon in meegaan. En wat als je niet gewoon melk geeft maar bordje pap met melk? Dan krijgt ze haar melk wel gewoon. Of melk met een beetje groente of fruit erdoorheen?

Ja had mijn dochter ook. Ik bleef wel aanbieden en na een dag of wat dronk ze alles gewoon weer op. Heb haar toen ook wat extra gegeven. Zolang ze nog plasluiers blijft hebben dan zou ik me idd niet teveel zorgen maken

Onze zoon (7 maanden) drinkt de laatste 2 weken ook veel slechter. Ik denk echter dat dit door tandjes komt. Heeft je dochter al tanden? De eerste heeft bij onze zoon wel een maand geëtterd voordat hij doorkwam. Wil je dochter wel water drinken uit een bekertje ofzo? Dat doet onze zoon wel gewoon namelijk, dus dan krijgt hij toch wel voldoende vocht binnen. 
Ik heb het vandaag eens getest en hem ruim voordat het tijd was voor z'n fles een zetpil gegeven en ja hoor, rond zijn normale flestijd, brullen en tranen met tuiten. Z'n fles was zo leeg.
Nu ga ik hem natuurlijk niet constant zetpillen geven, maar wel weer vsm druppels. Dat verlicht de pijn ook iets. En ik weet waar het door komt, dus maak me wat minder druk. 

Idd, plasluiers in de gaten houden. Zolang ze allert is, is het zo spannend niet.
evt zou je wat melk en of water door haar fruit of groentehap kunnen doen en evt haar flessen wat minder zwaar maken. Bv 180 water met 4 schepjes i.p.v. 6.. Zo krijgt ze iig voldoende vocht binnen en als ze honger heeft kun je haar bij geven. :) 

Bedankt voor de reacties! Voor zover ik kan zien heeft ze nog geen last van haar tandjes. Water heb ik haar tot nu toe eigenlijk nog niet gegeven, zou ik idd nog kunnen proberen. Ze plast wel gewoon normaal! En eigenlijk alles wat met de lepel gaat, gaat er ook wel in. Het is echt alleen de fles wat ze niet wilt. Ik heb haar nu idd ook pap gegeven met de lepel en wat extra fruit. Dat gaat prima.

Bedankt voor de reacties! Voor zover ik kan zien heeft ze nog geen last van haar tandjes. Water heb ik haar tot nu toe eigenlijk nog niet gegeven, zou ik idd nog kunnen proberen. Ze plast wel gewoon normaal! En eigenlijk alles wat met de lepel gaat, gaat er ook wel in. Het is echt alleen de fles wat ze niet wilt. Ik heb haar nu idd ook pap gegeven met de lepel en wat extra fruit. Dat gaat prima.

Terug
Bovenaan