Baby drinkt slecht

<p>Hoi allemaal </p><p>mijn kleine meisje is nu 8 weekjes oud. Sinds een week drinkt ze heel erg slecht. Normaal hadden we een vast schema om de 3 uur 120 cc voeding waarvan ze 100 dronk. Nu drinkt ze met moeite 50 cc per voeding en soms komt ze voor voeding en neemt ze maar 2 slokjes. Ook is ze ineens heel erg onrustig tijdens de fles wil gaan huilen en slaat en schopt alle kanten op. Vanaf dat ze 3 weken oud was moet ik haar na elke voeding 30 min omhoog houden omdat ze anders de hik krijgt. Ze wil alleen maar sabbelen en doet alleen maar korte slaapjes overdag. Wie weet wat het kan zijn en wat ik moet doen? Dinsdag moet ik naar de kinderarts met haar. </p><p> </p><p>Groetjes </p>
 
Hoi Ona, wat vervelend voor je kleine meisje! Mijn dochtertje reageerde  vergelijkbaar, ze kreeg toen nog borstvoeding, ging van kwaad tot erger en uiteindelijk ging ze direct na de voeding heel hard huilen en sliep amper. Zij bleek verborgen reflux te hebben, ken je dat? Ik kreeg die tip en heb er wat filmpjes van opgezocht, ik herkende er veel in. We hebben toen haar voeding ingedikt met johannesbroodpitmeel (de pure variant, die van Nutrilon zit veel maltodextrine in en daar ging ze van verstoppen) en net als jij na de voeding een half uur rechtop houden. Het zou kunnen zijn dat er met de hik ook melk mee omhoog komt die ze weer inslikt. Uiteindelijk gaat dat de slokdarm irriteren door het maagzuur en wordt drinken ook pijnlijk. Ik hoop dat het snel beter gaat met je meisje!
 
Hoi Ona,Onze dochter had geen verborgen reflux, maar spuugde wel veel en kreeg ook snel de hik waardoor wij ook na iedere voeding een half uur rechtop zaten met haar. Bij ons werkte het Johannesbroodpitmeel niet, maar ieder kindje zal daar anders op reageren.Bij ons ging ze ook een periode slechter drinken. Ik denk dat ze toen ongeveer 4 maanden was. Wij probeerden dan om de zoveel minuten weer wat naar binnen te krijgen. Uiteindelijk ging ze vanzelf weer beter drinken.Hopelijk gaat het snel beter! 
 
Terug
Bovenaan