Baby drinkt te veel, prematuur geboren TIPS?

<p style="text-align: center;"> Hallo dames,</p><p>mijn zoontje, prematuur geboren op 34 weken is nu inmiddels 10 weken oud en weegt net 4 kg. Hij drinkt al een aantal weken 6 x 120 ml + 4 schepjes. Nu merk ik dat hij meer wil drinken.. hij komt nog steeds om de 3 uur en ook snachs. De ene arts zegt dat ik gewoon meer moet geven en de andere zegt weer dat ik dat absoluut niet moet doen, want hij zit al aan de max kwa voeding en dat zal alleen zijn reflux verergeren als ik teveel voeding geef. Hij heeft reflux en koemelkallergie.. krijgt novalac allernova AR en volgens mij is dat al verdikt pap? <br /><br /></p><p>zijn hier mamas die ervaring hebben en mij advies kunnen geven? Want het is elke dag weer een struggle voor mij met het rekken van zijn voedingstijd.. </p>
 
Heb je het idee dat er een groot deel van de melk weer wordt uitgespuugd? En groeit hij goed? Ik heb geen ervaring helaas, wel met reflux en dan kwam m’n kindje soms ook heel vaak drinken om de nare pijn van het maagzuur weg te slikken, daar hebben we medicatie voor en dat is nu niet meer zo. Verder geef ik bv, dus geen ervaring met kv.. Maar lijkt me heel vervelend als je je kindje steeds hongerig moet laten wachten.. en irritant dat de experts elkaar tegen spreken.. veel succes iig!
 
Waarom geef je niet 8 a 10 kleinere flesjes?
Omze dochter had ook KMA en reflux. Zij had niet meer honger, maar wel vaker trek omdat ze een geirriteerde maag had. Meer voeding verergerde bij haar zeker de reflux. Zij heeft tot ze aan de vaste hapjes ging 8 flessen per 24 uur gedronken, maar kleinere 
 
 
 
Op 6 kleinere flessen kan ie inderdaad nog honger hebben ja. 
Maar als je al weet wat je wil doen, dan doe je dat toch gewoon? Je ziet vanzelf of het werkt. 
 
Ik weet helemaal niet wat ik "wil" doen? Vandaar dat ik ook om advies vraag hier. En ik geef geen 6 kleine flessen, ik geef 6 flessen van 120 ml en dat is de max bij 4 kg. 
 
Honger is eten geven. Wij eten en drinken de ene dag ook meer dan de andere dag. Baby's drinken van nature het liefst vaak een klein beetje. Zeker op die leeftijd nog.
Als jij denkt dat hij niet verzadigd is dan gewoon wat meer geven. Misschien zit hij in een sprong/groeispurt en heeft hij het nu echt nodig. 
De hoeveelheid kunstvoeding is ook een gemiddelde. De ene baby drinkt meer, de ander minder. 
 
 
Wellicht lukt het wel om wat vaker een klein flesje te geven als je hem wat meer moeite voor de fles laat doen. Kleine speen, je kindje zo rechtop mogelijk en de fles bijna horizontaal. Dan moet hij echt zelf zuigen in plaats van dat het min of meer naar binnen loopt (overdreven gezegd). Hij kan dan beter zijn zuigbehoefte voldoen en doordat het wat langer duurt voordat de fles leeg is, hebben zijn hersenen de tijd om het signaal' genoeg gegeten' te verwerken. 
Je kunt bijvoorbeeld eens 8 flesjes van 100 cv geven. 
 
Terug
Bovenaan