Baby drinkt vaak onrustig

<p>Ik heb een zoontje van nu 2 maanden die volledig bv op verzoek krijgt sinds de geboorte. Nou haalt hij niet langer dan 1,5 uur voor hij weer honger krijgt. Ook heeft hij last van reflux, hij spuugt ontzettend veel. De laatste tijd drinkt hij heel erg onrustig. Happen loslaten, heel onrustig wordt hij dan ik wordt er af en toe hopeloos van en vraag me af of ik misschien moet overstappen naar kv. Als hij bijvoorbeeld een flesje heeft gekregen dan is hij erg tevreden. Hij is niet altijd onrustig tijdens de bv. Soms drinkt hij heerlijk en valt dan erg tevreden in slaap. Het wisselt elke keer. Heb de laatste tijd ook erg veel last van pijnlijke tepels waardoor het geven van de bv niet zo fijn meer is. Heb de tepelcreme gehaald maar die lijkt nog niet veel te helpen. Ik heb nog 2 andere kindjes van nu 8 en 2, die hebben maar iets van 4 weken bv gehad waar ik me nog steeds schuldig over voel. Ik wil heel graag bv blijven geven maar elke 1,5 uur wordt soms erg vermoeiend met een 2jarige en schoolgaande kind in huis. De avonden zijn niet zo zwaar daarintegen, hij slaapt 6 uurtjes door heel soms 7. Zijn er meer mensen die tegen dit soort problemen aanlopen? Zowel, wat hebben jullie gedaan om het probleem te verhelpen? Ik wil heel graag bv blijven geven op z’n minst tot 6 maanden. </p>
 
Hier ook hetzelfde, had een poosje spruw hierdoor liet hij veelal los. Ook met de darmkrampjes kan hy behoorlijk veel onrustig drinken. Toen hij behandeld was voor de spruw ging het een poosje beter. (Spruw was nauwelijks zichtbaar, maar ik herkende het van mn dochter). Ook merk ik dat soms mn toeschiet vooral bij stuwing iets te hard gaat waardoor hij wat meer moeite heeft, lucht bijpakt en hierdoor krampjes krijgt (vicieus). Dan merk ik dat hij ook echt veel gerommel in zn buikje heeft windjes/boertjes. Dan kolf ik van te voren iets af zodat het wat minder heftig gaat. Voor het slapengaan krijgt hij hier sowieso afgekolfd in een flesje.
Gebruik hier de silverette bij tepelklachten. Werkt super bij mij? dat zijn zilverschildjes, drupje moedermelk en binnen een paar uur is bij mij vaak de ergste pijn weg, met 1/2 dagen is het zelf vaak weer over.
Voel je nooit schuldig! Je doet je best meer kun je niet doen!
 
Hoi lieve mama,

Ons dochtertje is nu 12 weken oud en ik herken dit van een aantal weken geleden! Ik heb toen ook op het punt gestaan om te stoppen met bv maar ik ben nu blij dat ik toch heb doorgezet.
Ik heb uiteindelijk de lactatiekundige gebeld en het kwam hier waarschijnlijk door overproductie en een te snelle toeschietreflex. Daardoor onrustig drinken en veel spugen. Heb wat tips gekregen voor andere voedingshoudingen (Australische houding) en blokvoeden (bepaald aantal uren een en dezelfde borst aanbieden). Dit laatste om de overproductie en dus de heftige toeschietreflex tegen te gaan. Kolven zou de productie alleen nog maar meer opwekken namelijk.. en het heeft geholpen! Inmiddels weer ‘gewoon’ aan het voeden en dat gaat nu super. Ze spuugt nog wel af en toe maar dat schijnt niet zo erg te zijn en maak ik me geen zorgen (meer) om. Voor al dit gebeuren dronk ze ook onrustig (hard aan de tepel trekken ook) en dat bleek bij de regeldagen te horen. Oftewel, haar manier om bij mij de productie te verhogen omdat er bij haar een groeispurt aan zat te komen.
Ik snap je frustratie, ik zat ook met mn handen in het haar. Maar mijn tip is dus om contact op te nemen met een lactatiekundige, zij heeft mij heel goed geholpen met bovenstaande en na een paar dagen was alles weer rustig.
Succes!
 
Bedankt voor de reacties! Blijkt dat mijn zoontje last heeft van spruw, wij krijgen er vandaag wat voor.. hoop dat het dan snel weer beter gaat!! 
 
Terug
Bovenaan