Baby drinkt weinig gekolfde melk

<p>Ik geef volledig borstvoeding aan ons zoontje van 2 maanden oud. Hij groeit als kool en zit qua gewicht ook boven het gemiddelde, alles gaat prima dus. Gisteren ging ik weg voor een lunch en had gekolfd zodat mijn vriend een flesje gekolfde melk kon geven. Hij dronk in totaal maar 90 cc. Als ik bereken hoeveel hij per voeding zou moeten drinken dan kom ik uit op zo'n 130 cc, dus die 90 cc vind ik echt heel erg weinig. Kan het dat hij gewoon niet zoveel cc nodig heeft omdat mijn melk blijkbaar voedzaam genoeg is in kleinere hoeveelheden? Of drinkt hij minder omdat het meer moeite kost het uit een flesje te drinken? De keren dat we hem de fles hebben gegeven begon hij namelijk wel meteen goed te drinken. Ik ben benieuwd of er iemand ervaring hiermee heeft!</p>

Ik wil alleen maar zeggen: bij goeie groei krijgt ie dus genoeg. Je kan bv en kv niet goed vergelijken en dus ook eigenijk niet meten of er wel genoeg wordt gedronken, alleen aan de groei en das top dus ik zou er niet teveel op letten!

Ja de reden dat ik het vraag is omdat ik op den duur toch meer over zal moeten op fles (gekolfde bv of flesvoeding) omdat ik weer aan het werk moet. Als hij zo weinig drinkt omdat hij nog niet helemaal snapt hoe dat werkt dan zou ik misschien meer moeten oefenen met een flesje, vandaar dat ik me dit nu afvraag :)

Volgens mij is dat netjes hoor. Bovendien weet je bij borstvoeding nooit of je er een grote maaltijd in 'gooit' of een tussendoor snack. De ene keer valt de 90cc borstvoeding heel anders dan een andere keer 90cc. 
Gisteravond heb ik zelf voor het eerst gekolft en toen ging er ook 90 in van een fles van 140. Maar ze heeft het daar ruim 5uur op vol gehouden. Blijkbaar een goede voedzame maaltijd geweest ?

90ml is prima hoor voor die leeftijd. Mijn dochtertje dronk vanaf dat ze 3.5 maand was nooit meer dan 125 ml per keer uit een flesje. Toen ze wat ouder werd ging dit naar 150 ml per flesje. Maar als ze geen zin had in het flesje dronk ze met moeite 75 ml. 
Die berekening klopte bij mijn dochtertje ook niet maar ze groeide goed en was verder vrolijk dus vond ik het wel best. En als ze een keer niet zoveel dronk, dan haalde ze dat wel weer in als ze bij mij aan de borst kon drinken. 
Hoevaak geef je nu een flesje? Om te blijven oefenen zou je elke dag of om de dag een flesje kunnen geven. 

90cc is prima! Mijn dochter is 8 maanden en drinkt 100-110cc. De fles drinkt makkelijker dan uit de borst, dus meestal drinken ze uit de fles wat meer. Heb je een kleine speen (prematuur of 0) en laat je je kindje zoveel mogelijk rechtop zitten met de fles zo horizontaal mogelijk? Dan krijgt je kindje niet teveel en geen voorkeur voor fles boven borst. 
Om te voorkomen dat je kindje het drinken uit de fles verleerd zou ik zeker een aantal keer per week een flesje aanbieden.

90 is heel netjes. Mijn zoontje dronk rond z’n 1e jaar nog steeds rond de 100ml per keer. Hij had gewoon liever kleine hoeveelheden en dan wat minder tijd tussen de flessen door. Ook BV in de fles kun je dus gewoon “op verzoek” geven

Mijn meisje is bijna 4 maanden en drinkt inmiddels zeker 210 bv uit een fles, als ze ‘s avonds echt honger heeft, maar dat heeft even geduurd. Eerder ook vaak genoeg ‘maar’ 90 of net iets meer. Wij zagen gedurende een periode wel een verband tussen de temperatuur van de fles en de hoeveelheid die ze dronk, blijkbaar is ‘koude’ melk niet lekker?. Als mijn vriend halverwege een voeding de fles opnieuw verwarmde, ging hij wél op. Inmiddels maakt het niets meer uit, ze is gewoon vreetzakkie.

Terug
Bovenaan