Baby eet fles nooit op

Hallo,

Mijn zoontje van 2,5 maand krijgt 7x 100cc voeding. Hij eet alleen nooit een fles helemaal op. Maar als hij dan klaar is met de fles en bijvb 30 cc heeft latrn staan heeft hij een half uur erna weer meteen heel veel honger. Maar ik krijg de 100 cc er nooit in ern keer in wat kan ik hieraan doen?
 
Heeft hij wel zeker honger of kan er een andere reden zijn dat hij (neem ik aan) huilt? Bij reflux (zeg niet dat dit bij jullie is maar als voorbeeld) willen baby's vaak drinken snel na het drinken omdat dit het  brandende gevoel verlicht. Maar door te drinken neemt het weer toe en kom je in een vicieuze cirkel.
Verder kan het ook soms zijn dat het speentje te klein is, dan zijn ze moe na het drinken van een eigenlijk te kleine portie dus stoppen ermee. Je zou eens een grotere kunnen proberen?
Wij moesten (advies arts) minder gaan voeden in het begin, heel moeilijk wamt honger is honger bij zo'n kleintje maar dan merk je wel dat je mer afleiden een flesje soms nog even uit kunt stellen. Misschien als bovenstaande niet werkt dit eens te proberen is, dan is de honger groter en gaat er wellicht meer in zodat het volgende flesje ook weer langer op zich laat wachten en doorbreek je het patroon. 
 
Hey

Heeft hij geen reflux? Onze dochter is bijna 3 maanden en zij heeft al 5x in het ziekenhuis gelegen hiervoor, ze zijn daar begonnen met jhbpm en wij hebben een heel ander kind. Zij krijgt nu 5 flessen van 180 + 6 en dat gaat heel goed.
 
Ik denk niet dat het honger na een half uur. Onze oudste begon ook altijd te huilen ca 30min-45min na de voeding, hier waren krampjes. Wat hielp was een speen er in en op zijn buik op je onderarm leggen (als een soort hangaapje) en rondlopen. 
Ik zou echt proberen minimum 2uur tussen de voedingen te houden. En niet iedere keer wat slokjes te geven. Mocht het reflux of krampjes of andere ongemakken zijn door de melk, dan heeft meer tijd tussen de voedingen zijn lichaampje meer rust tussendoor.
 
Misschien heeft hij nog wat zuigbehoefte en helpt een speentje. Krampjes kan ook, en dan kun je ook op andere manieren troosten. Hier hielp het om dan met baby op de arm rond te lopen (baby op de buik) en dan op de billetjes trommelen en wat op en neer wiegen. Als het teveel moeite kost om voeding uit de speen te krijgen, dan worden ze moe en stoppen ze met drinken. Dus een keertje een grotere speen proberen kan. Laat je kindje dan wel goed boeren na afloop, want het zal even wennen zijn. 
Ik zou niet direct van reflux uit gaan. Het is een symptoom, maar als er verder geen andere symptomen zijn, dan zou ik eerst even andere dingen uitsluiten. Mocht je toch reflux vermoeden, dan zou ik een verwijzing naar een kinderarts vragen. In mijn ervaring zijn cb en huisarts goede cheerleaders die je verder niet zo serieus nemen. 
Oh en mijn dochter dronk altijd vaak kleine flesjes. Ik sta dus altijd te kijken van die mega 180+6 flessen en dan met 3 maanden al zulke lange tijden ertussen. Die 180+6 ging zij pas drinken vanaf een maand of 6 en dan alleen de ochtendfles. Verder ben ik nooit verder dan 120 a 150 gekomen. En de eerste 4 maanden kreeg ze 7 a 8 flesjes met nog minder. Ze dronk ze ook niet altijd leeg. 
Hier hield ik tot 4 maanden gewoon slapen, voeden, verschonen, wakker zijn, slapen aan als ritme. En ze sliep kort, dus dat waren zeker 5 dagflesjes, en dan de avondvoeding en 1 nachtvoeding. Dat om de 3 uur voeden werkte hier toen nog niet, laat staan 4 uur.
 
Even een flauw grapje tussen door. Maar ik moest lachen om de titel van dit topic. Gelukkig eet je baby de fles niet op! ;)
 
@lewis je kan wel schrikken van die grote flessen maar onze dochter slaapt nu tenminste toen wij nog 6 flessen van 150 gaven kwamen ze na iedere 2,5, 3 uur alweer omdat ze zo'n honger had en op advies van de kinderarts ij het ziekenhuis zijn wij naar 5 flessen gegaan dus zo gek is dat niet en nu slaapt onze dochter na alle flessen tot de volgende fles en zelfs de nachten al door, toen wij nog 6 flessen gaven moesten wij zo ontzettend veel moeite doen om haar wakker te krijgen en nu slaapt ze al een week of 3 van half 10 tot half 6, 6 uur
 
Terug
Bovenaan