Misschien heeft hij nog wat zuigbehoefte en helpt een speentje. Krampjes kan ook, en dan kun je ook op andere manieren troosten. Hier hielp het om dan met baby op de arm rond te lopen (baby op de buik) en dan op de billetjes trommelen en wat op en neer wiegen. Als het teveel moeite kost om voeding uit de speen te krijgen, dan worden ze moe en stoppen ze met drinken. Dus een keertje een grotere speen proberen kan. Laat je kindje dan wel goed boeren na afloop, want het zal even wennen zijn.
Ik zou niet direct van reflux uit gaan. Het is een symptoom, maar als er verder geen andere symptomen zijn, dan zou ik eerst even andere dingen uitsluiten. Mocht je toch reflux vermoeden, dan zou ik een verwijzing naar een kinderarts vragen. In mijn ervaring zijn cb en huisarts goede cheerleaders die je verder niet zo serieus nemen.
Oh en mijn dochter dronk altijd vaak kleine flesjes. Ik sta dus altijd te kijken van die mega 180+6 flessen en dan met 3 maanden al zulke lange tijden ertussen. Die 180+6 ging zij pas drinken vanaf een maand of 6 en dan alleen de ochtendfles. Verder ben ik nooit verder dan 120 a 150 gekomen. En de eerste 4 maanden kreeg ze 7 a 8 flesjes met nog minder. Ze dronk ze ook niet altijd leeg.
Hier hield ik tot 4 maanden gewoon slapen, voeden, verschonen, wakker zijn, slapen aan als ritme. En ze sliep kort, dus dat waren zeker 5 dagflesjes, en dan de avondvoeding en 1 nachtvoeding. Dat om de 3 uur voeden werkte hier toen nog niet, laat staan 4 uur.