Baby eet geen avondeten op kdv

<p>Hallo! <br /><br /></p><p>mijn zoontje van bijna 8 maanden gaat nu sinds 3 weken elke vrijdag naar het kdv. Thuis eet hij altijd hartstikke goed zijn avondeten op maar op het kdv neemt hij een paar happen en wil dan niet meer eten. We hebben verschillende maaltijden geprobeerd maar dat maakt geen verschil. Ook hebben we de middagvoeding verminderd zodat hij meer honger zou moeten hebben maat nog steeds wil hij zijn avondeten niet opeten. Ik werk tot 18.00 en haal hem pas om 18.30 op, het word dan erg laat om thuis nog te eten aangezien hij om 20.00u zijn laatste fles krijgt. Heeft er iemand tips? </p>
 
Ik zou hem nog even de tijd geven om er aan te wennen! Ik kan me voorstelling dat de nieuwe omgeving voor hem vol zit met allerlei prikkels, en dat eten dan te veel gevraagd is/geen prioriteit voor hem heeft. Als hij zo weinig gegeten heeft, wordt hij dan 's nachts wakker van de honger? Zo niet, zou ik er zeker niks aan doen: eens per week een beetje minder binnen krijgen kan heus niet direct kwaad, maar dan geef je hem wel de kans om aan deze nieuwe situatie te wennen :)
 
Ik zou hem de tijd geven om te wennen. Een keer per week minder eten is geen probleem. Als hij 's nachts niet wakker wordt van de honger, is er niks aan de hand. Ik denk dat het wel bij zal trekken ?
 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf,  warm eten accepteert de ene baby moeiteloos en de ander idd helemaal niet. Al eens een potje geprobeerd? Dat gaat op de een of andere manier vaak beter en is ook prima voor een keertje. Anders een boterham?
1x per week warm eten skippen is echt geen probleem hoor. En anders geef je het idd om 18.30 thuis, dan is het maar wat later dan anders. Of een keer geen avondeten, ook geen drama ;)
 
Mijn kinderen slaan wel vaker het avondeten 'over'. Na een paar happen etenze niet meer verder, soms alleen de 1 en soms beiden niet. Het toetje krijgen ze dan ook gewoon en die gaat wel altijd op :) Ik geef ze vaak voor het slapengaan een zelfgemaakte fruithapje met yoghurt als ze slecht hebben gegeten. 
Ben geen dokter maar volgens mij kan het geen kwaad. Ik ga ze niet dwingen in ieder geval. 
 
Mijn zoontje eet bij mijn ouders ook heel erg moeilijk. Hij is hier tegelijkertijd met zijn neefjes en vindt alles zo interessant dat je de lepel er bijna niet in krijgt. Meneer draait z'n hoofd zo veel op en neer dat het regelmatig naast z'n mond beland ? Hij is te afgeleid om te eten. 
Ik maak er zelf niet zo'n probleem van. Ik bepaal wat hij eet, hij hoeveel hij eet. Ik heb ook soms meer honger dan een andere keer.
Hij drinkt nog steeds geen grote flessen overdag (2 of 3 keer 150+5), dus ik 's avonds altijd de mogelijkheid om hem een extra flesje te geven mocht hij nog honger hebben. Hij is prima op gewicht en een keer wat minder eten zullen we niet meteen aan hem afzien zeg maar! ?
 
Succes!
 
Mijn dochter is ongeveer even oud, eet om 17:30 en gaat om 19:00 slapen. Dus denk dat eten geven om 18:30 en slapen om 20:00 best kan. Ze drinkt niet altijd heel veel melk na het eten, maar dat is niet zo erg 
 
Bedankt voor alle reacties! Misschien heeft hij inderdaad nog wat tijd nodig om te wennen. Hij slaapt s nachts verder goed en lijkt er geen last van te hebben dus dan kijken we het nog even aan. Dankjewel allemaal! 
 
Terug
Bovenaan