Baby eet heel veel

Wij geven ons dochter van 6 weken nu 120 ml water en dat maakt dan 140 in een fles. Ze komt zeker om de 3 uur maar de laatste dagen ook wel om de 2. Nou vermoed ik wel dat ze in een sprong zit. Maar ze zou volgens dr gewicht nu rond de 600ml moeten zitten en ze krijgt nu al bijna 1000!!! Ml op een dag. Maandag hebben we een afspraak bij de consultatiebureau, maar is dit normaal?

We voeden op verzoek. We proberen het uit te stellen maar het word al heel snel krijsen

Heb je je wel eens verdiept in hoe klein een baby maagje is? Deze wordt nu teveel uitgerekt. Vaak is huilen ook een signaal van krampen, vermoeidheid en zuigbehoefte. Persoonlijk zou ik het eerst daar in zoeken. 1000 ml moeten ze nog heel lang mee doen dus ik zeker in andere oplossingen gaan denken:) 

Mijn kind heeft ook altijd rond die hoeveelheid gezeten. Vooral toen we nog niet doorhadden dat hij een koemelkeiwitallergie heeft meldde hij zich heel snel. Eenmaal aan de juiste voeding had hij honger honger honger want de eerste vier weken had hij weinig kunnen binnenhouden... het is altijd een grote eter gebleven dus het kan ook gewoon echt trek zijn

Ik ben het niet helemaal eens met de reactie van anemoontje over het teveel uitrekken van de babymaag. Ik geloof er meer in dat baby's pakken wat ze nodig hebben. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Sommige kindjes drinken meer en sommige kinderen minder. De 1000 ml flesvoeding is ook niet meer zo heilig als dat het was. Het kan best zijn dat ze een paar dagen veel nodig heeft om volgende week weer minder te willen. 
Geef nu wat ze vraagt en overleg maandag met het cb. Met de groeicurve ernaast kunnen jullie misschien kijken of een voeding voor een hongerige baby nodig is, of wellicht helpt een ander speentje al. Misschien is het ook gewoon goed zoals het is. 
Mijn kinderen zijn al wat ouder, maar ik merk nog steeds dat zoon veel meer eet en drinkt dan dochter. Dochter wordt groot van de lucht hier. Was al vanaf haar geboorte. Ik gaf wel borstvoeding, dus weet niet precies hoeveel ze dronken, maar bij zoon was het beduidend meer. 

Mijn zoontje was ruim 4 kg bij geboorte en ook een heel hongerig kind. Hij zat met 3 dagen al op 90 ml en dat 8 x. Met 5 dagen zat ie op 120 ml. En dat 8 x. Maar nooit commentaar op gehad. Moet wel zeggen dat hij wel last had van krampjes eerste paar weken maar of dat egt te wijten was aan de voeding heeft bureau ook nooit kunnen bevestigen.

Hij is nu net 1 geweest is eigelijk in een groeistop beland. Al ontwikkeld die erg vlug. Dus dat is daar wel aan te wijten

Ondertussen herken ik de huiltjes van mijn dochter wel. Krampjes zijn niet te missen, dat is het niet. Ze slaapt goed dus het is ook geen vermoeidheid. Dr speen spuugt ze gelijk uit. Je merkt aan alles wanneer ze gewoon honger heb. We geven haar ook zeker wat ze nodig heeft, en dan maar hopen dat het op een moment beter gaat

Nah das toch super! Wat fijn ook dat je zelf al het verschil goed hoort, dat vond ik zelf ook echt geruststellend dat te herkennen.

Terug
Bovenaan