baby en hondje

Hoi meiden,

Ik ben nu zwanger van mijn eerste kindje en ook hebben wij een hond thuis, een kleine bruine terrier soort..
Met andere kindjes is hij heel lief en ook met mijn neefje van 2,5jaar is hij geweldig. Mijn neefje heeft 3 dagen bij ons gelogeerd en die twee waren 2 handen op 1 buik.

maar ik weet ook dat het bij je eigen kind anders is.....
zijn er mama´s die ook honden hebben en daarbij ook hele goede tips of websites of dingen die we absoluut niet moeten doen.

alvast bedankt!
 
wat ik je zou aanraden is als je bevallen bent jullie hondje aan jullie kleintje laten snuffelen. dan is hij vertrouwd met jullie geur.
en wat je niet moet doen is jullie hond en jullie kindje alleen laten, hoe lief hij ook is.
en geef je hondje straks ook de aandacht die hij nu ook heeft zodat hij niet jaloers wordt
 
hoi!
wij hebben 5 honden, waarvan 2 terriersoort en waarvan 3 af en toe in de bijkeuken, overdag voornamelijk in kennels buiten..........als je jullie hond er gelijk bij betrekt is er niets aan de hand! vooral geen jaloers gedrag in de hand gaan werken........wij hebben nooit problemen met ze gehad, terwijl ze allemaal eigenlijk onopgevoede projectielen zijn (2 jack russels, 1 st. bernard, 1 labrador en een kruising rottweiler/labrador)
komt vast goed! zelf er niet te gespannen over zijn (dat voelt je hond ook) maar toch 1 belangrijke tip: 'laat je hond hoe lief ook NOOIT alleen bij de baby!'.......
liefs!
 
hoi!
wij hebben 5 honden, waarvan 2 terriersoort en waarvan 3 af en toe in de bijkeuken, overdag voornamelijk in kennels buiten..........als je jullie hond er gelijk bij betrekt is er niets aan de hand! vooral geen jaloers gedrag in de hand gaan werken........wij hebben nooit problemen met ze gehad, terwijl ze allemaal eigenlijk onopgevoede projectielen zijn (2 jack russels, 1 st. bernard, 1 labrador en een kruising rottweiler/labrador)
komt vast goed! zelf er niet te gespannen over zijn (dat voelt je hond ook) maar toch 1 belangrijke tip: 'laat je hond hoe lief ook NOOIT alleen bij de baby!'.......
liefs!
 
hoi

ik ben ook zwanger 14 weken alweer. wij hebben 2 grote honden een kruising,rottweiler/turkse herder en duitse herder,mechelische herder!

ze zijn allebei erg lief en ze liggen heel vaak met de kop om mijn buik. als mijn vriend na het werk is dan zijn ze nu nog waakser dan eerst. en verder betrekken we ze nu al bij de zwangerschap. laten snuffelen aan speelgoed,kleertjes en de box.

komt allemaal wel goed alleen ik zou ook nooit de honden alleen laten met de kleine!!

groetjes annet
 
wij hebben het met onze jack russel zo gedaan:
ik moest nachtje blijven na bevalling in z huis. mn man heeft toen het bevallingsshirt (wat ik aan had gehad en waar dochter bebloed op had gelegen) meegenomen naar huis en deze eerst aan laten ruiken en in zn mandje gelegd.. hij heeft er heel goed op gereageerd.. toen we thuiskwamen uit z huis 1 de hond beetgehouden ander de baby en gelijk aan voetjes laten snuffelen (niet aan gezicht als tie verkeerd reageert is t in voet anders als in gezichtje)
dochter is nu 6 maanden en kan alles met em doen ze trekt zelfs aan zn oren, staart haren enzo maar hij doet niks... laat ze ook absoluut niet alleen
 
Toen ik net zwanger was (maar dat nog niet wist) kwam de jack russel van mijn broer bij ons logeren. en achteraf, toen we een postitieve test hadden, kon ik zijn enorm waakzame gedrag verklaren.
Wij hadden thuis ook een hond, we zijn eigelijk te gelijk opgegroeid. het is belangrijk dat de hond in de gaten heeft dat de baby, hoe klein ook, boven de hem (de hond) in de rangorde staat. eerst baby, dan hond.

het komt vast goed.
liefs
 
Terug
Bovenaan