baby en huisdier! Hoe gaat dat bij jullie???

A

Anoniem

Guest
Hallo alemaal,

hoe reageren jullie kleintje en jullie huisdier(en) op elkaar? Wij hebben een poes en als Stijn huilt rent ze naar hem toe en geeft hem kopjes. En dan begint Stijn meestal weer te lachen en probeert hij haar te pakken, wat ze toelaat. Van ons mag hij best aaien als wij hem daarin begeleiden, maar hij wil zo graag een vuist vol vasthouden. De staart probeert hij niet meer te pakken want die kriebelt, zo heeft hij ontdekt.

Als Stijn in de woonkamer kruipt gaat poes zich wassen en als hij bijna bij haar is gaat ze een paar meter verderop zitten en Stijn kruipt er weer achteraan. Dat herhaalt zich een heleboel keer. Hoe zou het toch komen dat Stijn al zo snel kruipt????

Als ik Stijn aan het voeden ben komt ze vaak op schoot liggen. Als Stijn dan erg wakker is is het gedaan met de voeding, want dan heeft hij alleen maar aandacht voor poes.

Ondanks dat het nu goed gaat zorgen we er wel voor dat ze niet alleen met elkaar zijn. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat Stijn een keer te wild is en ze een haal geeft (wat ze nog nooit heeft gedaan overigens).

Groetjes van Marloes

Wij hebben nogal een eenkennige wildebras van een poes, die overigens bij ons wel heel lief is. Maar we hielden ons hart vast... Gelukkig gaat het heel goed. De poes heeft helemaal geen aandacht voor onze kleine meid. De poes heeft een of twee keer gesnuffeld toen ik m'n dochter op schoot had, verder blijft ze uit de buurt.
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het zal gaan als onze meid achter de kat aan gaat kruipen!

groetjes
Mandarijn

Wij hebben ook een poes, maar nogal een saaie met een eigen willetje, komt maar heel soms gezellig bij je op schoot zitten. Ze is wel heel lief hoor maar bijna geen aandacht voor onze dochter.
Onze dochter vindt het wel leuk om haar te aaien, bijv. als de poes op de krabpaal zit of op bed. Maar dan ben ik er altijd bij omdat Daniëlle ook graag een vuistje vol pakt. Tot nu toe vindt de poes het allemaal wel best, ik ben benieuwd hoe het zal gaan als ze gaat kruipen en achter de poes aan zal gaan.

groetjes van Sonja.

Hoi hoi,

wij hebben ook huisdieren in huis... 1 hond en 2 katten
Onze hond is altijd erg lief voor Dylano (maar we hadden ook niet anders verwacht hoor).
Het shirt dat ik aanhad toen ik ben bevallen, hebben we een paar dagen bij haar in de bench gelegd.
Het ging eigenlijk vanaf het begin af aan al goed hoor... alleen was het voor Jazzy (hond) wat wennen tuurlijk.
Maar Dylano moet regelmatig hard lachen als hij Jazzy voorbij ziet lopen... zooo lief!!
Ook geeft Jazzy Dylano vaak kusjes, dat mag ze van ons, maar liever niet in het gezicht (al is het wel lief tuurlijk)
Dylano trekt regelmatig bij haar aan de oren, maar dan zeggen we dat het niet mag, en dan aaien we met zijn handje alsnog Jazzy, haha!!

Met onze katten gaat het ook wel goed hoor.
Maar jullie weten vast hoe katten zijnZe doen waar ze zelf zin in hebben, en komen wanneer hun willen.
1tje heeft nog wel een beetje angst van Dylano hoor, maar dat gaat steeds beter.

Trouwens: hebben jullie je toen jullie zwanger waren ook druk gemaakt omdat je bang was dat de kleine er allergisch voor jullie huisdieren kon zijn??
Nou... ikke wel hoor!! Pff... moet er niet aan denken als dat zo is!
Het kan tuurlijk nog wel, dat weet ik wel, maar daar wil ik liever niet aan denken

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan