Baby en katje

Momenteel ben ik 39 weken zwanger, dus kan elk moment bevallen. Ik heb ook een jong katje die erg nieuwsgierig is en knuffelig. Ik zit een beetje met een soort van dillema:

Mijn katje slaapt voornamelijk bij ons op de kamer en op ons bedje (al 1,5 jaar nu). Ik weet nou niet of het noodzakelijk is dat de baby bij ons in de kamer moet of dat ik hem gewoon in zijn eigen kamer kan laten slapen en dan met de babycamerafoon aan.

En hoe moet mijn katje weghouden bij de baby? Pfff, hoop dat er meerdere zwangere vrouwen zijn die goede tips hebben.

Alvast bedankt!
 
Hallo iKawtar,

Bij ons is afgelopen zondag ons kindje Stacey geboren. Stacey ligt vanaf het begin af aan al op haar eigen slaapkamer. Het is dus niet noodzakelijk om de baby bij jullie te laten slapen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groet Geert
 
Hoi november dames,

Kreeg erg goede tip van iemand. Leg nu al ballonnen in de wieg en box en/of kinderwagen. Alle plekjes waar je kat straks niet in mag. Als het goed is schrikt je kat van de ballonnen en gaat ze er niet meer in.

Onze kat slaapt ook op bed (of onder de deken) en ik wil mijn baby eerst weken naast me (in de wieg)hebben liggen. We gaan kijken hoe het gaat en anders gaat de kat maar in haar krabpaal liggen. Mijn baby gaat dan echt voor...

Succes met de laatste loodjes...

Groet Lucy (jan mama)
 
Onze katten sliepen ook boven. Ik ben een januari mama, en ze slapen nu al beneden omdat ik straks ook onze kleine man op de kamer wil en niet het risico wil lopen dat de katten in de wieg gaan liggen. Ik wil nl niet dat mijn katten het beneden slapen met de baby linken. Nu zijn ze er al aan gewend.
 
Wij hebben ook een kat en we zijn in oktober papa en mama geworden van een zoon .

De kat sliep ook met regelmaat bij ons op kamer. Jens heeft vanaf de 1e dag op zijn eigen kamer gelegen met de deur dicht. Overdag lag onze zoon vaak bij mij omdat hij zich nog niet goed warm kon houden. Voor de nachten hebben we de babyfoon bij ons op de kamer staan dus kunnen hem altijd horen.

De kat slaapt af en toe nog bij ons op de kamer maar over het algemeen zoekt hij nu een ander slaapplaats in het huis. Dit komt denk omdat we snachts ook nog wel eens in de weer zijn en de kat dus ook niet relaxed kan blijven liggen :)

Onze kat is bang van de plantenspuit, deze hebben we ruim voor de geboorte in de box neergezet zonder em te gebruiken...en dat was al genoeg voor onze kat. HIj heeft nog niet in de box, wagen of kamer gelegen van onze zoon. Maar altijd wel goed in de gaten blijven houden natuurlijk want je weet nooit wat hij gaat doen.
 
Terug
Bovenaan