<p>Hallo mommy's,</p><p>Ik moet over 4 weken weer beginnen met werken. Ik doe een mbo opleiding en ga daarnaast 1x pw naar school (van half 9 tot 5). Ik moet daarnaast een X aantal uur werken. </p><p>Nu zag ik mijn rooster en ben ik gewoon wekelijks 5 dagen ingepland (8.5u per dag). Dat houd in dat ik 6 dagen per week weg ben. Mijn man werkt ook. Hij verdient echter niet zo veel dat ik kan stoppen met werken. Ja ik zou 3 halve dagen kunnen werken, dan zouden we rond kunnen komen.</p><p>Echter is het alleen zo dat ik van mijn werkgever niet minder mag werken. Zij betalen mijn opleiding dus wanneer ik stop moet ik mijn volledige opleiding terug betalen.</p><p>Ik zit echt met mijn handen in het haar met wat ik moet doen. Mijn zoontje moet 4 dagen volledig naar het kdv omdat wij hem niet om 11u pas mogen brengen (man begint later in de ochtend) en je mag je kind maar op 4 tijden ophalen ivm onrust voor andere kinderen. Mijn moeder past daarnaast 1 a 2 dagen op. Als ik er nu over na denk krijg ik al een brok in mijn keel dat mijn zoontje de komende 2 jaar, want zo lang duurt mijn opleiding, het grootste deel bij het kdv zit. Zijn er meer moeders die zo veel werken en hoe doen jullie dat met huishouden, werk en school? Of alleen met huishouden en werk?</p><p>Mijn man gaat me sowieso helpen, maar ik ben zo bang dat we dadelijk gewoon totaal langs elkaar heen leven en dat ik te weinig tijd heb voor mijn zoontje. Hij is nog zo klein ?. </p>