baby en peuter op 1 kamer.. ervaringen?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Wegens ruimtegebrek en in afwachting van een evt, verbouwing hebben we besloten onze 2 kinderen op 1 kamer te laten slapen. De jongste ( 5 mnd) ligt nu nog bij ons op de kamer maar dat vind ik als ze een half jaar is eigenlijk wel mooi geweest. Je wilt 's avonds ook nog wel eens een boekje lezen of ff kletsen en dat kan niet met haar op de kamer. De oudste (2,5 jaar) ligt nu nog in een ledikantje en gaat zsm naar een junior bed. We willen de jongste dan in het ledikantje bij de oudste op de kamer doen als die er na 2 weken wat aan gewend is. Tijdens de vakantie hebben we met z'n 4 ren op 1 kamer gelegen en lagen ze dus aan het begin van de avond met z'n tweetjes wat erg goed ging. Mijn enige angst is dat de oudste het bed uit gaat en misschien toch een gevaar kan opleveren voor de jongste... Overdag merk je dat wel, maar 's nachts als je zelf ook slaapt niet...

Wat zijn jullie ervaringen?????

Groetjes,

Anna V.

Hoi, ik heb zelf geen ervaringen hier mee maar vrienden van me wel. Ze hebben eerst heel klein op een varend vakantieschip gewoond en daarna naar een huisje waar de kindjes ook weer samen op een kamer sliepen, en nu nog steeds. Kinderen zijn nu 8 en 6,5 ofzoiets. Altijd heeel goed gegaan. Ging vanzelf. Jouw vraag of ene kindje gevaarlijk kan zijn voor baby....dat kan je denk ik alleen zelf inschatten, je kent je kindjes. Maar ik zou er niet zondermeer van uitgaan dat dat een probleem zou zijn. Volgens mij kan je daar wel vertrouwen in hebben. Of je zou het kleinste kindje anders bij jullie op de kamer kunnen houden?

Mocht er bij mij ooit een tweede komen dan moeten ze ook samen op een kamer, dan kom ik wel bij jou advies halen, haha.
Succes in ieder geval, groetjes Marieke

Terug
Bovenaan