Baby en peuter op 1 kamer

<p>Hallo allemaal.  </p><p>Eind december ben ik uitgerekend en krijg ik mijn tweede kindje. Mijn eerste is dan 1. We willen ze graag samen op een kamer. Iemand hier ervaring mee en tips/tops voor me?  </p>

ik heb zelf geen ervaring maar ik weet nirt of ik dat wel zou doen. zou het niet veel te onrustig zijn voor de peuter van 1? snachts huilen ze toch nog en flesjes wat ze nog willen. ik weet niet of je ruimte hebt voor allebei een aparte kamer. maar als je dat niet hebt. miss de baby dan eerste tijd bij jullie op kamer en kijken hoe rustig of onrustig dr baby is. 

Ik heb ook geen ervaring met een baby en peuter op 1 kamer, maar toen mijn dochtertje net was geboren werd mijn zoontje van 3 erg snel wakker van haar nachtelijke geluidjes en ons gestommel. Ze heeft de eerste 5 a 6 weken bij ons op de kamer geslapen om hem zijn nachtrust te gunnen. Inmiddels is ze 10 maanden en hij hoort haar bijna niet meer, ook niet wanneer ze flink moet huilen. Hun slaapkamrrs grenzen aan elkaar. Hij lijkt nu gewend aan haar en valt zelfs gewoon in slaap wanneer ze huilt. Ik zou een pasgeboren baby in dat geval eerst bij mezelf op de kamer houden tot de nachten wat rustiger worden en de peuter gewend is aan de geluidjes.

Er staat dat jullie dit 'willen'. Hieruit neem ik aan dat er evt. Nog wel een andere kamer is. Wat is de reden dat jullie dit zouden willen? 
Mijn keus zou t ook niet zijn. We hebben nog geen tweede maar ik zou er toch voor kiezen dat de eerste zo'n goed mogelijke nachtrust heeft. En niet wakker hoeft te worden van t gehuil en andere geluidjes wat zo n kleintje maakt.