Baby en schoolgaande kinderen

<p>Hoi!</p><p>Volgens mij bestaat dit onderwerp nog niet.. dus hierbij mijn situatie.</p><p> </p><p>Sinds 7 weken is ons gezin verblijd met kleine Siem! We zijn super blij dat we na 2 meiden een zoontje hebben.</p><p>Nu heeft Siem nog niet elke dag hetzelfde ritme. De tijden zijn per dag verschillend.</p><p>Nu gaan onze oudste dochters naar school, en school heeft geen continue rooster.</p><p>School begint om half 9, daarna middagpauze van 12 tot 13.15u. Onze dochters blijven over dus dat scheelt. Maar ze zijn om 15.15u weer uit. Nu vroeg ik me af hoe andere moeders dit doen.. bijvoorbeeld als de baby om 8.15u of 08.30u eigelijk de fles moet</p><p> </p><p>Groetjes!!</p>
 
Niet helemaal hetzelfde maar onze oudste gaat 2 dagen na peuterspeelzaal en de jongste wordt nu bijna 1 en die zorgen we dus dat die 'klaar' is voordat naar school moeten. Je kan eventueel ook ff aankleden flesje geven en dan vast in maxi cosi of kinderwagen. Kan hij weer lekker gaan slapen. Ik zou nooit met een hongerig kind weg gaan dat wordt brullen en dan raak jij gestresst en de kleine net zo. dan maar liever een half flesje en zodra je terug komt weer half flesje als die nog geen zin hebt in zijn flesje.

Zo heb ik t ook gedaan als je bijvoorbeeld naar cb moet met ze. Hebben ze ieder geval geen honger als je ergens bent.
 
Ik zou hem optijd wakker maken en zorgen dat hij een fles heeft gehad voor je met de oudsten naar school gaat. Dan kan hij slapen in de wagen. Als je dit 5 dagen per week doet komt er vanzelf een routine en ritme in voor hem. Wat voor jezelf ook fijn is
 
Onze oudste gaat 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal van 8.30-12.30. De jongste is bijna 5 maanden. Ik zorg dat de oudste is aangekleed en zodra zij haar ontbijt eet geef ik de jongste een fles en leg haar hierna in de wandelwagen zodat ze eventueel kan slapen. Peuterspeelzaal is voor ons kleine 10 min lopen. Dus geef ik uiterlijk om 8.00 uur de fles. Aan het eind van de ochtend doe ik dit precies hetzelfde. Mijn man werkt nog thuis vanwege Corona dus als soms brengt hij de oudste weg als ik het niet helemaal red. Anders zou ik toch 15min eerder opstaan zodat je jongste eerder de fles krijgt.
 
Hoi 
 
hier hetzelfde een baby van 5 weken en zoontje van 5 , en idd ook nog geen vaste tijden. Ook drinkt ie nog onregelmatig maar mocht hij nog slapen en ik moet weg rond voedingstijd maak ik hem wakker ,  laatst dronk die maar 30cc hup snel in de auto en thuis gelijk weer een fles 
 
Terug
Bovenaan