Baby en slaapjes

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben benieuwd naar jullie reactie..</p><p>Onze dochter is nu bijna 5maand oud. Snachts slaapt ze eigenlijk best goed. Vaak van 20uur tot 8 uur met om 22.30 en 5.30 een fles. Een enkele keer wordt ze nog een keer wakker tussendoor.</p><p>Maar de slaapjes overdag zijn eigenlijk altijd al rond de 45min geweest,  als baby begon dat al vrij snel. Ze is iedere keer 1.5-2uur wakker tussendoor (we letten op signalen voor moe zijn)</p><p>Maar wat we ook proberen,  heel heel langer dan 45 -60 min slaapt ze niet (op een enkele uitzondering na) </p><p>Ik vind t opzich niet erg hoor, ze is verder wel vrolijk, maar ik ken eigenlijk geen kinderen die steeds maar zo kort slapen..</p><p> </p><p> </p>
 
Mijn zoontje sliep tot ongeveer 6 maanden ook heel onregelmatig en kort overdag. Soms zaten we op wel 5 slaapjes op een dag, omdat ie steeds maar zo kort sliep. Uiteindelijk lukte het hem wel langer te slapen en werden het er (zoals in de 'boekjes' stond voor zijn leeftijd) drie. 
Bij ons was het soms wel zo dat hij dan wakker werd na 45 min, en echt wakker was(/leek), maar na een halfuur toch weer terug naar bed ging en dan nog een keer 45 min sliep. Heb jij dat ook? Dat was zeker niet altijd, maar in de middag toch wel regelmatig. Het is schijnbaar zo dat sommige baby's meer moeite hebben slaapjes te koppelen tot een aantal maanden en die worden dan onrustig en laten zich horen, andere kindjes worden ook na 45 min soortvan wakker maar vallen dan weer in slaap.
 
Geduld geduld! Hier hetzelfde verhaal maar de slaapjes waren zelfs maar een half uur.  Met vaak een hele strijd vooraf om haar überhaupt in slaap te krijgen. En zo ineens ging ze langer slapen, 1,5 uur tot soms wel 2,5 uur. Ik wist niet wat me overkwam. Was rond de 7 maanden geloof ik.
 
ik herken de andere reacties. Die van mij deed dat ook. Ze is nu 6 maanden en sinds kort op 3 slaapjes waarvan 1 lange, zelfs met redelijk vaste bedtijden. Ik volg haar nog steeds, heel bijzonder hoe ze ineens dit ritme heeft opgepakt. 
Zolang je maar goed naar de moeheidssignalen kijkt, doe je niks verkeerd.
 
Terug
Bovenaan