Baby en werken in de zorg(onregelmatige diensten)

<p>ik werk in de zorg en hierdoor onregelmatig. Waaronder ook slaapdiensten. Nu gaat de kleine vandaag voor het eerst naar de opvang en meteen een avond dienst. Zie hem dus 11uur niet. Volgende week heb ik een slaap en dan zie ik hem 24uur niet. 24uur!!! Dat is toch niet gezond. Hoe gingen jullie hiermee om? </p>
 
Dat is met onregelmatig werken lastig, maar ik moet zeggen dat ik zelf 24 uur nog mee vind vallen. Heb je wel al af en toe je kindje laten slapen bij opa/oma/vrienden/oppas? Zodat je het een beetje gewend ben om een etmaal zonder te zijn?  Ik ben zelf regelmatig 3 dagen weg voor werk nadat ik bevallen ben dus dat word ook wennen. 
 
En als je echt denkt dat het ongezond is, wellicht overwegen om een switch van loopbaan/carrière te maken, ik denk dat er niet zoveel andere opties zijn
 
Ik werk niet in de zorg, maar werk wel onregelmatige diensten en mijn man ook. Vooral mijn man ziet zijn kinderen vrij weinig.  Een dagje is niet erg, maar meerdere dagen vind ik wel erg. Kinderen wennen er wel aan, maar vind het wel jammer.
 
(Soms) Vervelend he die onregelmatige diensten ? vooral met een kleintje! Slaapdiensten hoefde ik pas weer te draaien nadat mijn zoontje 6 maanden was, zo staat het ook in mijn CAO. Is jouw kindje al 6 maanden of heb je mogelijk een andere CAO? De eerste 7/8 maanden had ik het geluk met opvang en partner dat ik het zo kon regelen dat zoontje pas het middagdeel naar kdv ging tijdens een late dienst en mijn man kwam thuis voor mijn slaapdienst en zo deden we 'wisseling van de wacht' en ook weer op die manier in de ochtend. Later merkte ik dat zoontje meer gebaat was bij de hele dag op één plek zijn i.p.v. 's middag en natuurlijk net rond zijn slaapje nog naar de opvang zodat ik kon gaan werken en nu gaat hij gewoon hele dagen als ik een late dienst heb en heb ik de ochtenden heerlijk voor mezelf ? Ook wordt hij soms wel eens als ik uit de slaapdienst kom naar de opvang gebracht en heb ik de halve dag voor mezelf, maar daar moet ik na 16 maandjes ook nog aan wennen, dan zie ik hem ook ruim 24 uur niet. Maar (een beetje) tijd voor mezelf is ook heerlijk en een happy mama = happy kid. Wat ik wil zeggen; het voelt echt nog even niet fijn, maar het veranderd waarschijnlijk wel met de tijd en de momenten samen zijn dan (cliché) dubbel genieten ? Veel succes met alle eerste daagjes!
 
[quote quote=10240562](Soms) Vervelend he die onregelmatige diensten vooral met een kleintje! Slaapdiensten hoefde ik pas weer te draaien nadat mijn zoontje 6 maanden was, zo staat het ook in mijn CAO. Is jouw kindje al 6 maanden of heb je mogelijk een andere CAO? De eerste 7/8 maanden had ik het geluk met opvang en partner dat ik het zo kon regelen dat zoontje pas het middagdeel naar kdv ging tijdens een late dienst en mijn man kwam thuis voor mijn slaapdienst en zo deden we ‘wisseling van de wacht’ en ook weer op die manier in de ochtend. Later merkte ik dat zoontje meer gebaat was bij de hele dag op één plek zijn i.p.v. ’s middag en natuurlijk net rond zijn slaapje nog naar de opvang zodat ik kon gaan werken en nu gaat hij gewoon hele dagen als ik een late dienst heb en heb ik de ochtenden heerlijk voor mezelf Ook wordt hij soms wel eens als ik uit de slaapdienst kom naar de opvang gebracht en heb ik de halve dag voor mezelf, maar daar moet ik na 16 maandjes ook nog aan wennen, dan zie ik hem ook ruim 24 uur niet. Maar (een beetje) tijd voor mezelf is ook heerlijk en een happy mama = happy kid. Wat ik wil zeggen; het voelt echt nog even niet fijn, maar het veranderd waarschijnlijk wel met de tijd en de momenten samen zijn dan (cliché) dubbel genieten  Veel succes met alle eerste daagjes![/quote]
Het is niet duidelijk te vinden of die 6 maanden geen nachten ook geld als je geen bv geeft. Weet jij dat toevallig? Ik val onder cao gehandicaptenzorg 
 
 
Hallo,
Ik ben Sarah ,ik woon in Terborg 
ik doe helpende zorg en welzijn opleiding,dus ik kan goed met de baby's of kinderen omgaan, daarom wil ik graag bij iemand thuis om een kind of een baby te verzorging , ben ik op de goede richting??
 
 
Terug
Bovenaan