Baby erg veel wakker en valt niet in slaap zonder mij

Hoi allemaal!

Wie denkt met mij mee? Of... voor wie is dit herkenbaar (dat is ook fijn)? Ik heb best moeite met avonden & nachten.

Het slaappatroon van mijn bijna-dreumes ziet er als volgt uit:
- 18.30 uur: naar boven en verzorgen
- 18.45 uur: 19.00 uur aanleggen
- 19.00 - 19.45 uur: baby kan ik in zijn eigen bedje leggen en slaapt (tot die tijd hangt 'ie aan mijn borst, soms drinken, soms slapen)
- 21.30 uur: baby wordt wakker, ik leg 'm aan, drinkt eventjes en ik kan 'm weer wegleggen om te slapen (soms komt 'ie tussen 19.45 en 21.30 uur nog een keer extra)
- 21.30 uur - 5.00 uur: baby wordt diverse keren wakker. Soms gaat 'ie prima slapen nadat ik hem even heb aangelegd. Standaard tussen deze tijd is hij ook nog eens twee uur lang wakker (vaak van 3 tot 5 uur) en ook dan wil hij bij mij zuigen (drinken is het niet).
- Overdag doet hij 1-3 dutjes. Soms lang (2 uurtjes), soms kort (30 minuten).

Mijn grootste "probleem" zit hem met name in de avond. Eind september start ik met een avondopleiding waardoor ik 1 avond per 2-3 weken niet thuis zal zijn. Het zou fijn zijn als hij dan flesje melk krijgt, gaat slapen en bij wakker worden zich laat troosten.

Echter... ik krijg dat niet voor elkaar zonder hem aan te leggen :) Speentje wil hij niet en ik heb hem geprobeerd zelf in slaap te laten vallen, maar dat resulteert in zo hevig huilen dat hij daarna snikkend bij me in de armen ligt. Hij is dus echt overstuur.

Waarschijnlijk is het een probleem die ik zelf gemaakt heb, maar die ik moet zien te doorbreken op de een of andere manier... ben benieuwd naar jullie tips, inzichten, herkenning? Hoort dit bij borstvoedingskindjes?

Bedankt alvast! :)

Kun je snachts een flesje afgekolfde melk geven in plaats van borstvoeding en dit dan afbouwen? Ik vind met die leeftijd wel dat ze de nacht door mogen slapen zonder voeding. Desnoods na het avondeten nog wat water geven voor het slapen, en dan redden ze het tot de ochtend wel. Krijgt hij overdag genoeg eten en drinken?

Snachts als hij wakker wordt kun je ook wat water geven, of het beste is als jouw man dat doet zodat hij niet automatisch jouw borst wilt

Misschien handig om te proberen of je partner het flesje of speentje wil geven? Mijn oudste wou ook nooit een flesje van mij, dan was alleen de borst goed genoeg. Als ik er niet was, liet hij zich prima voeren met de fles en troosten door mijn man. Dus misschien eens zorgen dat je in een andere ruimte bent of even een blokje om en kijken of je partner dan succes boekt?

Mijn oudste had op die leeftijd ook nog regelmatig behoefte aan nachtvoedingen, ik denk dat daar op zich niets mis mee is, tenzij je het zelf als probleem ervaart. Ik denk dat het wel een beetje hoort bij borstvoeding op verzoek.

@mommyfaye bedankt voor je snelle reactie! Aan water geven in de nacht had ik nog niet eens gedacht, gaan we zeker proberen!
Afgekolfde melk wordt lastig.. door het vele drinken lukt het me om net genoeg te kolven voor de dagen dat ik moet werken. Voorraadje aanleggen is hierdoor lastig.
Ik denk (!) dat hij overdag wel genoeg krijgt. We gaan mee met het ritme van de opvang. Dus ontbijt, 9 uur fruit, half 12 boterhammen, tussendoortje rond 15 uur en avondeten rond 17.30 uur. Borstvoeding op verzoek maar nog zeer regelmatig. Maar.. nu je het zo zegt. Mijn oudste zeurt regelmatig om eten, misschien is het niet vullend genoeg? 

@ElsieJoy Ook jij bedankt voor je snelle reactie..  nachtvoedingen ervaar ik niet zozeer als een probleem (los van de twee uur waarop hij echt wakker is). Het is meer de avonden. Daardoor kan ik eigenlijk nooit even weg en maak ik me dus zorgen over hoe dit moet als mijn opleiding begint. We gaan kijken of het lukt als mijn man wat water in de avond geeft i.p.v. ik de voeding (kan altijd nog de nachtvoeding doen!). En.. eens met dietiste overleggen of voeding overdag wel vullend genoeg is. Kan zelf ook wel wat kilootjes extra gebruiken. 

Heb je een partner? Hier ook een bv kind die de avonden nooit wakker wordt als ik er niet ben en mijn partner er is. In de nacht wel, beetje afgekolfde melk en weer slapen. Als jij er niet bent ruikt je baby dat snel genoeg en went je baby eraan dat je partner niet aan kan leggen. Gewoon weggaan en uitproberen.  ;) werkte hier super 

Terug
Bovenaan