baby even alleen thuislaten?

Lieve mama's/papa's,

Waar ik zelf altijd zo op tegen was ,doe ik nu iedere dag..........

Sinds de komst van onze derde, laat ik de jongste met regelmaat even alleen om de ouste op te halen van school. Als ik dit niet doe moet mijn kleine mannetje, 8 x mee heen en weer in zijn maxi-cosi in de auto of in de bakfiets.
Hierdoor komt hij amper aan wat slaap toe, of hele korte slaapjes.
Als ik weg ben heb ik zo'n military-tag om mijn nek, met daarop geschreven dat er een kind alleen thuis is, met het mobiele nummer van mijn man, mocht er onderweg wat met mij gebeuren.
Ik blijf me er niet lekker bij voelen, zijn er meer ouders die dit op deze wijze doen?
Groetjes Too-Shy, mama van een dochter (5) en twee zoontjes ( 2 en 0 )
 
Hoi,

Ook ik heb 3 kinderen en moet de jongste altijd uit bedje halen om naar school te gaan voor de oudste, ik zou het niet durven hem achter te laten.
Het is natuurlijk heel verstandig om een tag om te hebben, maar wat als er thuis brand uit breekt of er iemand inbreekt, ik wil je niet bang maken natuurlijk en het is ook zielig als je ze moet wekken maar ik persoonlijk geef hier toch echt de voorkeur aan!!

Groetjes MJ
 
Hoi,
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb zelf vier kinderen. Voorheen liet ik mijn zoontje in bed liggen als ik de kids ging halen van school, dat duurde ongeveer 5/10 minuten en niet langer. Nu zijn we verhuisd en duurt het halen langer omdat we verder van school wonen. Nu laat ik mijn jongste (een dochtertje) en mijn zoontje niet liggen. Voor mijn gevoel is alles boven 10 minuten te lang. Stel dat ze gaan huilen net nadat je weg bent. Zou het echt heel zielig vinden als ze een half uur liggen te huilen. En daarnaast vind ik het ook geen veilig gevoel. Ik ben te ver van mijn huis af.
Wel heb ik daarvoor andere keuzes moeten maken. Eerst bleven mijn twee oudste niet over, het was dus de hele dag halen en brengen. Nu brengt mijn man ze naar school en blijven ze over. Ik hoef dus maar 1 keer per dag de kleintjes uit hun bed te halen. Dit keer gaat het belang van de kleintjes voor ( en bovendien vinden mijn dochters het helemaal niet erg om over te blijven).
Maar je hebt gelijk, het is een heel gedoe met meerdere kinderen.
Ivy
 
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb ook steeds zo'n naar onderbuik-gevoel, als jullie snappen wat ik bedoel.

Mijn dochter 3 dagen in de week laten overblijven, wil ik haar niet aan doen, ze heeft aan 1 dag al zo'n hekel(op 1 van mijn werkdagen), gaat er soms echt (nog steeds) van huilen, als ze weet dat het weer donderdag is de volgende dag, en ze moet overblijven in die hele grote groep.

Je maakt me niet bang hoor, met brand of inbraak, want dat gevoel had ik zelf ook al....wat ook mee speelt is, dat mijn zoontje een bloedhekel aan zijn maxi-cosi heeft, zowel in de auto, als in de bakfiets, hij vindt het 10 x niks.
Dan gun ik hem zo die rust, en vraag ik me af hoe reeel al die angsten zijn.
ik woon in deze straat nu een jaar, en heb met wat (oudere) buren een beetje contact, maar niet genoeg/vertrouwd om de babyfoon achter te laten, en ik zou het ook zeker niet 5 dagen in de week willen vragen......
Over 3 weken gaat ze weer naar school, ik weet dat ik wat moet veranderen, maar hoe of wat ben ik nog niet uit.
Tips zijn dan ook van harte welkom!!??
Maar jullie bevestigen wel mijn eigen  gevoel, bij mijn oudste heb ik het nooit gedaan, haar alleen laten, bij de tweede af en toe, maar toen woonden we 500 meter bij school vandaan, en nu ben ik zeker   heen& terug 20 minuten weg.
Voel me ook altijd schuldig als ik op het schoolplein sta, en sta ook echt te ijsberen, want juf is regelmatig laat....
groet,
Too-Shy
 
Hoi,

Ik snap je dillema echt wel, misschien kun je proberen de voedingstijden een beetje aan te passen.
Als je om 12uur op school moet zijn om 11.30 voeden daarna zijn ze vaak toch even wakker.
Als je op de fiets gaat zou je een buikdrager kunnen proberen, mijn jongste ligt ook niet graag in de maxi-cosi maar een buikdrager vind hij heerlijk, kan hij ook gewoon in slapen als ik loop( woon in belgie dus fietsen doe ik hier niet met al die heuvels..haha)
En misschien kun je kijken of een moeder van een klasgenootje kan helpen, dat jullie om de beurt de kinderen ophalen en thuis afzetten..

Ik hoop dat je eruit komt!!

Groetjes MJ
 
hoi,
mijn zoontje is 9 kilo, zwaar hoor, in een buikdrager, en met een buikdrager op de fiets durf ik echt niet, want als ik zou vallen, dan plet ik mijn kind!
maar ik wil inderdaad proberen iets te regelen met een andere moeder, maar de meeste moeders wonen dicht bij de school.
hartelijk bedankt voor je tip en reactie!!
groetjes Too-Shy
 
Terug
Bovenaan