Hoi lieve allemaal, ik doe een berichtje omdat ik me momenteel nogal eenzaam voel. Kort mijn verhaal; ik (24) ken mijn vriend (31) sinds een half jaar/jaar, we hebben sinds een maand een relatie en gekozen voor een kindje.. zo goed voelde het en zo ben ik dus dan ook direct zwanger geraakt. De timing is hectisch en allemaal heel veel. Ik heb kortgeleden contact verbroken met mijn eigen familie en woon relatief kort bij hem in. Ik heb wel een fijn netwerk verder, maar geen moeders of zwangeren.. Ik woon in de omgeving Leeuwarden. Als er vrouwen zijn die of ook net zwanger zijn of tips hebben ofzo, dan zou ik graag in contact komen. Ik voel me overspoeld met emoties.. vorige week de hele week aan het huilen en nou ben ik sinds een paar dagen steeds heel boos (vooral mijn vriend krijgt dan de volle lading). Wat ik ook lastig vind is dat ik aan het solliciteren was, nergens tot nu toe aangenomen wordt (ik heb een ptss-hulphond en dat wordt helaas enorm gediscrimineerd), maar nou komt er ook de stress bij kijken dat je straks ziet dat ik zwanger ben én nog minder kans maak op een baan. Geld zorgen zijn er dus helaas ook, waardoor ik ook niet leuker of liever wordt.. Tegelijkertijd ook al lekker aan het speuren op Marktplaats (al een ledikantje en commode gratis gescoord) en weet ik dat het wel goed komt, alleen voelt het niet zo!

Het lijkt me lastig dat je eigenlijk samen nog niet gesetteld bent en er dan al een baby om de hoek komt kijken. Het zal ongetwijfeld pittig worden en ik heb geen tips, want die hormonen nemen écht je lijf en hoofd helemaal over. Weet wel dat het allemaal goed komt. De hormonen komen weer wat meer in balans straks, de erge pieken en dalen (op gebied van zwangerschap in ieder geval) vlakken af. Het komt écht goed. Geniet van je zwangerschap!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hier geen moeder of zwanger zijn maar wel een zegje vanuit m’n hart.
Je vertelde over je emoties en hoe die best overspoelen op het moment.
Wat ik zou willen zeggen is: ga je veel bezighouden met je zwangerschap. Het mensje wat in je gaat groeien. Misschien kun je naar de bieb gaan en wat boeken lenen over zwangerschap en de ontwikkeling van je kindje. Zo kun je de ontwikkelingen en mijlpalen qua groei gaan volgen.
Je kunt bepaalde muziek spelen tijdens je zwangerschap die je baby gaat herkennen en als je het speelt als hij/zij is geboren dan kan dat voor prettige emoties zorgen of rustgevende vibes.
Leg je handen regelmatig op je buik, zo leg je kontakt met je kleine.
Misschien vind je het fijn om te schrijven en leg je een dagboek aan over je zwangerschap. Daarin kun je dagelijks neerschrijven hoe het gaat, hoe ver je bent, hoe je je voelt qua zwangerschapskwaaltjes, is er eten wat je meer gaat eten of juist niet. Afspraken met de verloskundige, echo’s.
Dan heb je later een fijn naslagwerk van je zwangerschap waar je elk moment in kan teruglezen.
(Hoeft geen papieren dagboek hoor, kan ook prima op scherm. Ik ben nog een beetje ouderwets)

Kijk of er groepjes bij elkaar komen in je omgeving, zwangeren. Of misschien vind je het leuk je aan te sluiten bij een groepje van moeders met babies. Gewoon doen hoor! Dat zullen ze vast niet erg vinden.
En, wellicht niet helemaal netjes van mij om je te verwijzen naar verschillende forums, maar Viva forum heeft verschillende topics over zwangerschap en zwangeren.

Terug
Bovenaan