baby gebarentaal

hoi,
ik ben met romy begonnen met babygebaren, wie heeft er hier ervaring mee?
als ik haar vraag of ze "melk"wil ( ik gebruik dit gebaar voor borstvoeding) wordt ze helemaal wild, zo grappig!
verder is het afwachten wanneer ze ook gaat pogen iets te gebaren.
gr miranda
 
Hoi Miranda,

wij hebben onze zoon (nu anderhalf) vanaf het begin babygebaren aangeboden. Hij had er helaas weinig interesse in, want hij wilde al snel gaan praten. Met zijn anderhalf spreekt hij al in drie en meerwoord zinnen. Maar tot onze verbazing, gaat hij nu toch ook gebaren overnemen. De gebaren, die we zijn blijven gebruiken, herkent hij ook (zoals: slapen, boterham, drinken, eten, doeg, etc).
Leuke sites hiervoor zijn: http://www.gebarencentrum.nl/gebarenmetjebaby
en

http://www.babygebaren.nl/
 
Kort geleden stond er een artikel in de krant over dit onderwerp. Het schijnt, dat kinderen, die met babygebaren opgroeien, gemakkelijker kunnen leren. Ik geloof, dat dit komt doordat je met gebaren en spreken verschillende hersenhelften aanspreekt.

Veel plezier met het gebaren!

Groetjes, Marijon
 
hoi,

ik heb wel een keer zo'n boek erover gekocht, maar na een paar weken was ik er weer mee gestopt. Je moet het ook concecuent blijven doen en ook je partner anders wordt het niks lijkt mij. Maar het leek me echt superleuk!!
 
Hallo,

Ik heb zelf ook het boek gekocht van Lisa ... baby gebaren.
Ik heb het een tijdje volgehouden maar hij kijkt vaak niet eens naar wat ik doe.
Hij begint nu ook uit zichzelf te zwaaien en gebaren te maken terwijl ik het niet meer toepas.
En ook paps deed de gebaren niet mee.
Dus ik denk dat het ongetwijfeld wel bijdraagt, maar ik denk dat ze zonder de gebaren toch ook laten weten wat ze willen.
Hij snapt al heel goed als ik zeg: kom gaan we eten.
Of als ik zeg kom naar mama, dan komt hij.
En hij is nu 8,5 maand.
Maar ik kan je dus niet echt vertellen eigenlijk of het heeft gewerkt of dat het allemaal toeval is....
 
Hai allemaal,
Ik heb ook een babygebaren boek gekocht meer uit nieuwsgierigheid maar na wat doorlezen, en "onderzoeken" vond ik het het proberen waar.

Tja het klopt wel dat het heel consucent moet en dat het handiger is dat je partner het ook mee moet doen. Hier ben ik degen die het het meeste doet mijn partner leert het weer van mij en eindelijk na al die tijd begint onze meisje nu ook met "Papa' drinke en eten te laten zien. Nieuw is nu ook hond en kat.. Maar ze is nu al wel handerhalf dus het komt samen met woordjes die ze zegt. Wat me wel is opgevallen is dat ze me heel goed begrijpt. Soms is dat ook vervelend want ik weet dat ze me snapt maar gewoon negeert...:)
Door zetten en door gaan ook al lijkt het niet te werken ze pakken het echt wel op.

Veel sucses en ik hoor het graag als ze meer gaat vertellen.:)
groetjes Rima
 
hoi,

ja dit ken ik wel!
maar dan voornamelijk omdat onze zoon(7 maanden) zwaar slechthorend geboren is!
in het begin keek hij ook niet maar nu ik een aantal gebarenrijmpjes doe vind hij het prachtig!
gewoon volhouden dus, ze pakken het vanzelf op.
en erg handig!!

groetjes!
 
Terug
Bovenaan