Baby geboren met kromme pinken

<p>Heey allemaal</p><p> </p><p>Mijn zoontje van 3 weken oud is geboren met 2 kromme pinken. Het laatste kootje valt naar binnen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Mijn dochtertje heb een kleine teen die naar binnen staat, mijn zus 2 kleine tenen die naar binnen staan en mij broer is geboren met een 6e vingertje. Zou dit genetische zijn? Als ik Google kom ik tegen dat het onderdeel kan zijn van een syndroom, maar verder is onze kleine man gewoon gezond en heeft geen gekke uiterlijke kenmerken. Ik ben al naar de huisarts geweest en die heeft ons door verwezen naar een kinderarts voor de zekerheid. Hopelijk vind ik hier wat meer informatie want maak me best wel zorgen.</p><p>Groetjes A</p>
 
Hoi!
Proficiat ?!!zelf heb ik ook kromme pinken, op de echo was het ook al te zien bij onze meid, mijn vader heeft ook kromme pinken, genetisch bepaald blijkbaar.. hopelijk is dit bij jullie ook gewoon het geval, hopelijk kan de kinderarts jullie gerust stellen. Succes ?en laat je even weten al je meer weet?
 
Mijn oudste heeft ook kromme pinken en bij elke voet 2 tenen aan elkaar.
Er is naar gekeken in het ziekenhuis, maar het is geen syndroom.
 
Als hij eerder handafdrukken ging maken op school, herkende ik zijn handjes al op verre afstand ?
En zijn kleuterjuf dacht ooit dat hij zijn pink  gebroken had.... hij kwam met zijn vinger tussen de deur.... tot ze zag dat hij het bij 2 handjes had ?
 
Oh wat fijn om te lezen dat dit ook gewoon voor komt zonder dat het een onderliggende oorzaak heeft ! Dat stelt me al gerust !
 
 
Terug
Bovenaan