Baby gefocust op anderen i.p.v. op mama

<p>Zijn er dames die het herkennen dat je kleintje (5 maanden) onrustig bij je is, en bij anderen veel meer lacht bijvoorbeeld? Ik ben 7 dagen per week met onze kleine meid.. de laatste dagen is ze wat onrustig, en kan er geen glimlachje vanaf. Als mijn man thuiskomt, of ze naar familie van mij gaat, heeft ze de grootste lol, en is ze super vrolijk.. hier word ik natuurlijk onzeker van en krijg er wat minder zin van.. dit word natuurlijk een wisselwerking. Maar ik haal steeds alles uit de kast om het relaxt en leuk te hebben.. maar zo word ik er niet echt blijer van.. ?!</p>

Wat lief dat je dat zegt! Ik hoop dat het zo’n fase is.. en zullen nog wel hormonen zijn van mij mede denk ik?. Al valt het gedrag van haar me echt op.. vandaar?

Hier hetzelfde met een dochtertje van bijna 11 maanden. Ik ben de meeste tijd met m'n dochtertje samen. Soms is ze echt vervelend met drammen en huilen. Totdat m'n man thuis komt, dan kan ze ook ineens lachen en gek doen. Gelukkig is het hier af en toe maar is soms best frustrerend. 

gek eigenlijk he? Ik hoop maar echt dat dit heel snel voorbij is..? ik ben nu echt in staat om weer aan het werk te gaan/meer te gaan werken.. ook al weet ik dat ik goed voor haar zorg, je krijgt bijna het idee dat het niet zo is.. dat ze het niet accepteert, of me niet leuk vind.. maar misschien is het een fase indd?. Laten we daar vanuit gaan!

Kan bij een sprongetje horen! Ligt echt zeker niet aan jou hoor. Mijn dochter is nu 6,5 maand en sinds een aantal weken wil ze bijna niet meer op schoot en knuffelen. Ze wil gewoon op ontdekking en rond kunnen kijken :)
Niet onzeker worden, jij bent haar mama en dat is echt haar veilige haven! 

Ik ervaar het juist als iets moois. Er wordt vaak gezegd dat kindjes die in jouw buurt hun ongemakken durven te laten zien, dat juist bijzonder is en laat zien dat ze zich op hun gemak bij je voelen, vertrouwd. Mijn zoontje van nu 15 maanden heeft de nukkige momenten eigenlijk ook altijd bij mij. Maar sinds ik dit gehoord heb, ervaar ik het dus anders en ben ik er gewoon voor hem. Daarnaast knuffelt hij ook ineens veel bij me, dus blijkbaar doe ik toch iets goed en kan hij alle emoties bij me laten zien. Er lekker veel op uittrekken werkt bij mij altijd in deze fases. Al is het een wandeling, dan gaan we naar de bomen en auto’s kijken. Deze fases gaan allemaal over

Mijn mannetje van 8 maanden had dit ook een tijdje. Gaat nu gelukkig weer beter, maar dacht op een gegeven moment echt dat ie mij niet leuk vond. Dan voel je je als moeder best een beetje rot. Merkte wel als hij pijn of verdriet had, dat ie mij wilde. Ook als hij sikkeneurig was wilde hij mama. Jij bent als mama de veilige haven en degene die ze het meest vertrouwen. Het was hier gelukkig een fase. Hij lacht nog steeds het hardst om zijn papa, maar ik ben daar niet jaloers meer op. Ik weet hoe belangrijk ik voor hem ben. Je dochtertje is gek op jou en weet dat ze ook niet vrolijk mag zijn, jij blijft bij haar ?

Terug
Bovenaan