baby gelijk opje buik na keizersnee

Hallo!

Ik ben volgende week ingepland voor een keizersnee van mijn eerste!! Erg spannend allemaal! Ben ook zeer benieuwd of ik het wel haal want ik heb de hele week al een wat zeurderige buikpijn en dit weekend vaak harde buiken wat telkens weer afzwakte. Maar goed het is afwachten.

Maar nou is mijn vraag : Krijg je je baby (net als na een gewone bevalling) gelijk op je buik? Of is dat niet haalbaar? Lijkt me niet echt fijn als dat niet kan. Al kan ik het maar een minuutje vast houden! Ik begrijp dat ik daarna weer moet worden 'dicht genaaid' en dat de baby onderzocht moet worden.

Wie kan mij hier iets over vertellen....?

Groetjes Annie

Hallo Annie,
Het beleid in ieder ziekenhuis is anders. Maar er zijn ziekenhuizen waar het zeker mogelijk is om de baby na de geboorte bij je te hebben. Bespreek vooraf met de gynaecoloog en/of anasthaesist wat je wensen zijn. Vaak kan het op de uitslaapkamer niet en ben je dan alleen. De baby kan dan wel lekker bij de vader op zijn blote buik (huid-op-huid contact is ook voor de baby heel belangrijk). Baby voelt dan de warmte van papa en hoort ook de geruststellende hartslag. Wees zelf duidelijk in wat je wensen zijn en laat je dan informeren over de mogelijkheden.
Laat je het nog even weten?
Groetjes, Teddy

Ik heb een geplande ks gehad en wat ik heel bijzonder vond is dat via een spiegel de geboorte heb gezien van onze dochter. Toen ze eruit was werd ze meegenomen voor de eerste controles en pappa ging mee. Toen dat gedaan was werd ze aan mij geshowd en kon ik haar ff aanraken. Aangezien het best wel fris is in zon OK werd ze na mijn contact met haar meteen meegenomen in coufeuse (voor de warmte en vervoer) naar de afdeling en door een kinderarts nagekeken en was mn man bij. In de tussentijd werd ik dan dichtgemaakt en hadden ze 2 fotos gemaakt van mn dochtertje en hing aan mn bed. Zo kon ik er toch al een beetje van genieten want ruim een uur later zag en kreeg ik haar op mn lichaam.

Ik wil je veel succes wensen.

Grt Sandra
Mamma van Bob (06082000) en Viviënne (02092009)

Hi,

Mijn eerste ervaring: Het kindje werd eerst door de kinderarts nagekeken en kwam toen bij me liggen, ingewikkeld in doeken, omdat hij het anders te snel koud zou krijgen. Niet op mijn buik, want die waren ze weer aan het repareren. Dus echt op je buik gaat niet lukken. Na een tijdje werd onze zoon weg gehaald en ging het met papa naar da afdeling. Mama mocht naar de vercouver.

Maar nu ga ik in een ander ziekenhuis bevallen en daar hebben ze het streven om de baby met mama naar de vercouver te brengen en daar ook het kindje aan te leggen (als je natuurlijk voor bv kiest). En dat lijkt me zo fijn! Je kindje mag bij je blijven!

Dus het verschilt per ziekenhuis. In sommige ziekenhuizen wordt je kindje van de kamer gereden 's nachts, maar veel ziekenhuis kennen ook rooming-in, een van de redenen waarom ik nu in een ander ziekenhuis wil gaan bevallen.

Er zijn sites waarop je meer van dit soort info kan vinden. Maar ik ben ze even kwijt.

Gr. Tamara

Terug
Bovenaan