Baby gezicht onder deken

<p>Hallo allemaal, </p><p>Mijn dochter is 12 weken en wordt al 11 weken ingebakerd.  Sinds een aantal dagen heeft ze wat nieuws ontdekt waar ik niet zo blij mee ben.</p><p>Als ze naar bed gaat wil ze dus de deken in/op haar gezicht. Ik dek haar toe tot borsthoogte maar ze wurmt net zo lang (ze ligt dan scheef ook nog) tot haar gezicht onder de deken ligt, ze sabbelt er ook op lijkt wel... laken wat er over ligt is ook nat. Ik ben vannacht elk uur uit bed gegaan om haar weer goed te leggen. En iedere keer ligt ze weer hetzelfde.  Vind het best eng.  De deken weglaten of nog lager opmaken dan borsthoogte werkt niet, dan slaapt ze helemaal niet en raakt overstuur.</p><p>Mijn oudste wilde ook graag iets in zijn gezicht met slapen maar toen was hij een aantal maanden ouder, hij deed zelf een doekje op zijn hoofd. Maar omdat mijn dochter ingebakerd ligt en nog te jong is kan ze dit zelf niet doen. </p><p>Ze wil geen speen, duimen kan ze nog niet. </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee?en hoe kan ik dit veilig oplossen? </p>

Mijn zoontje heeft ook graag iets op zijn gezicht. Eerst was dat zijn doekje, maar dat vond ik nooit zon prettig idee. Deed dit altijd zelf. Heb hem toen n knuffeltje gegeven, dat rolt er wat makkelijker af en bedekt niet zn hele gezicht. Werkte hier perfect! Dus misschien iets geven wat ze op haar gezicht kan leggen?

Idd, kwestie van wennen! Zou het ook echt zo snel mogelijk af proberen te leren. Ik denk dat ik zelf de dekens uit bed zou laten en haar een warme slaapzak (evt over de inbakerdoek heen) aan doen! Succes! 

eerlijk gezegd.. een kindje van 12w wat dit als behoefte heeft moet je stevig in je schoenen staan wil je het gaan afleren. 
mijn dochter deed het zelf met haar knuffel (en duim). ze heeft alleen nooit ingebakert gelegen.. (zo'n knuffel van een dier met lap stof eraan van happy horse ofzo)
ik zou proberen het inbakeren  af te bouwen (dat zal toch binnenkort moeten) en dan met slaapzak knuffel en mss dat ze nog duim behoefte heeft. zo kan ze zichzelf goed leren troosten ?
ik snap dat je het een eng idee vind iets over haar hoofdje te leggen.  of als ze het zelf doet. weet ook niet waarom die behoefte er is maar komt vast goed! 
succes!!

Bedankt allemaal!
Ik heb het deken iets meer terug geslagen en het laken wel tot borsthoogte ingestopt. Een grote knuffel naast haar gelegd en ze slaapt er nu met haar neusje tegenaan. ?? hopelijk gaat het vannacht ook zo goed. 

Je hebt van die hydrofiele spenendoekjes met knoopjes eraan dat is misschien wel iets en is ook een stuk veiliger dan de deken

Terug
Bovenaan