Baby groeit te langzaam

<p>Hallo dames !</p><p>Ik ben momenteel 28 + 1 weken zwanger van een jongetje.</p><p>Van de week heb ik een groei echo gehad en toen zagen dat hij toch wat kleiner is als hij zou moeten zijn. Doorverwezen naar het ziekenhuis , vandaag geweest bij de gynaecoloog.</p><p>Hij is inderdaad te klein ( vergeten te vragen hoeveel loopt hij dan achter loopt met groei)</p><p>De placenta en navelstreng zagen er goed uit daar ligt niet het probleem </p><p>Ik heb t gevoel nog niet echt wijzer te zijn na vandaag en ik weet dat er niet altijd een oorzaak moet zijn maar het niet weten waardoor het komt vind ik echt ontzettend lastig.</p><p>Ik moet elke week terug naar de gynaecoloog en dan gaan ze alles opnieuw controleren.  Het is wel een fijne gedachten dat ze het goed in de gaten houden. Ik voel hem enorm bewegen en ook dat is een geruststelling.</p><p>Ik moet stoppen met werken (werk in de zorg en zorg voor ouderen met dementie) en ik moet mijn energie besparen voor de baby.</p><p>Zijn er meer zwangere dames die dit hebben meegemaakt en hoe zijn jullie ervaringen hierin ?</p><p style="text-align: left;">Liefs Cynthia </p>
 
Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste. Ze bleek uiteindelijk gewoon haar eigen lijntje te volgen en mocht toen ook terug naar de verloskundige. 
Ze is nog steeds heel fijntjes (nu 1,5 jaar) dus past waarschijnlijk gewoon bij haar. Placenta en navelstreng waren ook zo goed als optimaal. 
Ik heb me er nooit heel veel zorgen over gemaakt omdat ze zo beweeglijk was in mijn buik, voor mij een teken dat ze het nog heel goed maakte in m'n buik en dat ze niks te kort kwam.
Ze is uiteindelijk met 39+6 geboren met een gewicht van 2620 gram, mini dus
 
Wat fijn om te lezen !
Ik vond het nogal onduidelijk allemaal en was mn vragen vergeten te stellen.
Ik voel hem super goed bewegen en denk ook inderdaad als hij het niet goed zou hebben is hij veel rustiger.
 
Je antwoord geeft me echt meer rust :)
 
Ik heb het ook gehad, na de 20 weken echo doorgestuurd naar de gynaecoloog, daar meerdere echo's gehad, ze zat constant op of net onder de onderste lijn zeg maar. Navelstreng en placenta waren gewoon goed, Ze zou gewoon een klein kindje zijn, bij de geboorte zou ze max 2800 gram wegen. Met 37e weken laatste echo gehad, geen verandering, maar ook niet zorgelijk, dus mocht weer terug naar de verloskundige. Uiteindelijk woog ze bij de geboorte 3500 gram en 50cm. Helemaal niet klein dus maar gewoon gemiddeld
 
Ik heb dit ook gehad. Daarnaast voelde ik haar ook nog weinig bewegen (placenta aan de voorkant). Heb me er veel zorgen om gemaakt.
Uiteindelijk is ze lekker een week langer blijven zitten en was toen 3150 gr en 50 cm. Niet heel klein dus :)
 
Hier ook zo'n soort verhaal. Tot de 30 weken echo was alles goed. Toen is ons mannetje gestopt met groeien. Na 33 weken naar de gynaecoloog gestuurd. Placenta en doorbloeding waren toen goed. Wel overleg gehad of het misschien beter was om hem rond 36 weken te laten komen, zodat hij buiten de baarmoeder beter kon groeien. Onze zoon is geboren met 35+3 weken, hij meldde zelf dat hij eruit wou. Ook altijd vergeten te vragen hoe klein hij daadwerkelijk was. Bleek maar 1818gram te zijn. Ik heb hem altijd heel goed gevoeld en toen hij eruit kwam bleek hij een heel sterk mannetje. Ondertussen is hij 16 weken oud en weegt hij 6kg en is hij 63cm lang. 
Achteraf bleek dat mijn placenta niet goed was aangelegd. Ik vond alles best heftig en super spannend maar achteraf heel blij dat we extra controle hebben gehad. 
 
Wat fijn zulke antwoorden !
Ik maakte me gewoon erg druk omdat ik voor mijn gevoel geen duidelijke antwoorden kreeg of alles ging langs me heen kan ook nog.
Het is wel prettig dat ik elke week op controle moet.
Mijn eigen verloskundige belde me net om te vragen hoe het is gegaan en toen zei ze nou vanaf nu neemt het ziekenhuis dan de zorg over. Het klinkt voor hun allemaal zo aannemelijk maar ik dacht o dat wist ik dus nog niet.
Ik moet gewoon afwachten eigenlijk maar dat is zo lastig. Toen ze het me vertelde bij de verloskundige dat hij klein is gaat er gewoon van alles door je heen de ergste horror scenario's gaan door je hoofd. 
 
Het is super geruststellend om verhalen te lezen die overeenkomen , ging twijfelen aan mezelf. Dankjewel dames ?
 
Hmm ik ben nu 31 weken en ze loopt bij mij z'n 2 weken achter op groei. 
Ze zit wel net boven de onderlijn. 
Ben niet doorgestuurd, verloskundige en ik maken er ons absoluut geen zorgen over. 
Aangezien ik ook vrij smal en tenger ben verwachtte ik ook geen flinke baby.
Voor de rest is ze helemaal goed en gezond en behoorlijk levendig. 
Heb as woensdag nog een extra en laatste groeiecho en als ze dan niet onder de onderlijn is gezakt hoeft er geen actief te worden genomen. 
 
Terug
Bovenaan