Baby groeit te snel!!!

<p>Dag dames,</p><p>Vandaag had ik een afspraak bij de verloskundige. Momenteel ben ik 26 weken zwanger, maar na het voelen van mijn buik werd mij verteld dat mijn kindje te snel groeit!  Volgens mijn verloskundige groeit kindje en baarmoeder te snel. Nu krijg ik aanstaande maandag een groeiecho en ik moet me testen op suiker. Maar wie heeft    dit ook meegemaakt? Ze gaf ook aan dat mijn kindje misschien heel lang wordt. Maak me een beetje zorgen nu?</p>

Hoi, ik kreeg hetzelfde verhaal ongeveer ook met 26 weken..
Ook bloedsuiker getest maar bij mij geen zwangerschapssuiker. Ik krijg 6 dec een groeiecho.
aan de andere kant, wees blij dat ze het in de gaten houden, als het echt diabetes is of een groot kindje zal je miss eerder ingeleid worden? Daar houden ze wel rekening mee hoor.
ik maar me er verder maar niet teveel druk om. Mijn moeder had bijvoorbeeld ook altijd minimaal 8 ponders dus zal wel genetisch zijn? was je zelf toevallig of je partner een grote baby? Schijnt dat je dan ook meer kans heb.
mocht je wel diabetes hebben trouwens dan is dit meestal met aangepaste voeding ook goed te regelen. 

Succes ermee!

Ik had hetzelfde. Groeiechos gehad en bloedprikken. Er bleek bij mij niets aan de hand te zijn. Mijn zoontje woog uiteindelijk 4015 gram bij de geboorte, best flink maar ook weer niet uitzonderlijk. Het is goed dat ze het even in de gaten houden, maar het hoeft dus niks te betekenen. 

Ik kreeg met de 20 weken echo ook te hore dat die met zn buik veel te groot was en op de boven grens zat! Moest gelijk naar een diabetes consulent voor een afspraak. Ik mocht niet zon drankje drinken ivm met maagverkleining maar kreeg een apparaatje mee om 3x per week de suikers bij te houden.
ik was helemaal over de mik, maakte me druk, voelde me schuldig heb me dagen kapot gejankt!
al snel zagen kwam eruit geen diabetes wat fijn! 
Nu inmiddels 28.1 en gister een groei echo gehad. Nog steeds iets te groot maar niet meer op de bovengrens. Nu gewoon elke 3 weken een groei echo om het in de gaten te houden.
laat je niet gek maken!! Kan nog zoveel veranderen door de zwangerschap heen en als je wel suiker hebt kunnen ze je ook daarbij helpen en is het fijn dat ze t hebben geconstateerd! Succes komt echt wel goed

Ja, heel herkenbaar. Dit had ik ook en heb meerdere suikertests moeten doen maar dat had ik niet. Zowel mijn partner als ik zijn ook niet de kleinste dus we zouden het ook niet raar vinden als het een 8ponder zou worden. Uiteindelijk was de kleine man 3000 gram bij geboorte maar wel heel lang (63 cm). Doordat zijn gewicht met name in zijn lengte zat vonden ze hem in het ziekenhuis zelfs aan de lichte kant! Ongeveer 15 echos hebben er naast gezeten, waarschijnlijk door de lengte van zijn benen.
Mocht er nog een volgende zwangerschap komen dan laat ik me niet meer gek maken door dit soort voorspellingen, je kunt er toch weinig tot niks aan doen. 

Ja, heel herkenbaar. Dit had ik ook en heb meerdere suikertests moeten doen maar dat had ik niet. Zowel mijn partner als ik zijn ook niet de kleinste dus we zouden het ook niet raar vinden als het een 8ponder zou worden. Uiteindelijk was de kleine man 3000 gram bij geboorte maar wel heel lang (63 cm). Doordat zijn gewicht met name in zijn lengte zat vonden ze hem in het ziekenhuis zelfs aan de lichte kant! Ongeveer 15 echos hebben er naast gezeten, waarschijnlijk door de lengte van zijn benen.
Mocht er nog een volgende zwangerschap komen dan laat ik me niet meer gek maken door dit soort voorspellingen, je kunt er toch weinig tot niks aan doen. 

Bedankt voor al jullie reacties!! Zo te horen heeft ieder van jullie een beetje rond dezelfde week als ik hetzelfde te horen gekregen. Maar is het niet zo, dat mocht ik zwangerschapsuiker hebben het slecht is voor de baby? Heb namelijk gelezen dat longen niet volgroeien en dat baby op latere leeftijd kans op diabetes heeft. Klop dit ?

Geen ervaring wat betreft dat de baby te snel groeit maar wel met zwangerschapsdiabetes. Ik ben in week 29 erachter gekomen dat ik zwangerschapsdiabetes heb en kreeg direct een groeiecho en ben ik doorgestuurd naar gynaecoloog en diabetes verpleegkundige. Uit de groeiecho kwam naar voren dat er qua groei niks aan de hand was met baby. Ze was zelfs een tenger meisje zei de verloskundige. Nu inmiddels 39+3 weken zwanger en nog is het altijd een kleine baby gebleven. Ze groeit wel net zoals de curve alleen zit ze onder het gemiddelde wat helemaal prima is. Ik kon mn suikers mooi stabiel houden door mn dieet wat aan te passen en loop inmiddels al niet meer via het ziekenhuis maar gewoon weer bij mn eigen verloskundige. Het is wel zo dat ik en baby nu op latere leeftijd kans hebben om diabetes type 2 te ontwikkelen maar die als ik en baby ons nu aan een gezonde levensstijl houden dan is die kan echt minimaal. Ik heb nog geen enkele verloskundige (zowel mn eigen en in het ziekenhuis) niks horen zeggen over de longen dus ik denk niet dat het er wat mee te maken heeft. Dus zwangerschapssuiker is zeker balen maar als je goed je best doet om je bloedsuikers laag te houden (ookal moet dat met insuline) dan is er nog niks aan de hand

Terug
Bovenaan