Baby groenten en fruit 9 maanden

<p>Goedemorgen!</p><p>ik heb een zoon van bijna 9 maanden en ik vraag me af hoe veel fruit/groenten jullie aan je eigen kindje geven. Hij kan ‘s ochtends namelijk prima twee stuks fruit/een heel potje op en ‘s avonds een bordje groenten of een heel potje met daarna een beetje yoghurt.</p><p>Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)</p>

Gewoon geven waar hij trek in heb ze geven van zelf aan en groente en fruit is gezond dus zie geen moeilijk heden
die van mij ben ik  begonnen met 3 maanden met groente en hij werd boos als die maar 3 hapjes kreeg na 4 dagen dacht ik ik geef gewoon een laagje groente die eet die  op nergens last van hij was er aan toe.  En geen idee als het te veel is of iets. Ik kijk naar het kind 

Hoi! Ja zo doe ik het eigenlijk ook onze dochter is bijna 10 maand, ze krijgt over de hele dag 200 gr fruit, meestal om 10u en om 15u fruit. Groente ook een heel potje en yoghurt :)

Idd geven waar je kindje behoefte aan heeft , al vind ik 200gram wel de max.. als je dat uit een potje schept en kijkt hoeveel dat is, lijkt me dat meer dan genoeg.
Mijn dochter is ook 9 maanden. Eet vaal 100-150 gram fruit, 100 gram groente, beetje yoghurt en bij het ontbijt 1 boterham en bij de lunch ook 1 boterham. Tussendoor nog een koek of maiswafel of cracotte. Ze krijgt nog 3x180cc en soms om 23:00 nog 120cc (alleen als ze zelf wakker wordt) 
Dus ze eet geen enorme hoeveelheden fruit/groente, maar ze geeft zelf duidelijk aan wanneer ze genoeg heeft. Ik vind het meer dan voldoende wat ze op een dag eet ;)

Terug
Bovenaan