Baby haalt wakkertijd niet

Hi!

Onze dochter is nu 8 weken oud.
Wij volgen de richtlijnen van de tips uit het boek ‘Droomritme’. Daarin staat dat haar wakkertijd 60-90 minuten is.
Onze dochter haalt dat overdag eigenlijk haast nooit. 45 minuten zijn meestal de max en dan valt ze weer in slaap. Na 18:30 wil ze niet echt meer slapen en valt ze rond 22:00 na haar laatste avondfles in slaap tot 05:30. Dat is natuurlijk hartstikke fijn, maar ik zit er een beetje mee dat ze overdag de wakkertijd nooit haalt. Herkent iemand dit?

Ik zou er niet mee zitten, het is een levend wezen geen robot die volgens een wakkertijz moet volhouden.
Je krijgt er straks nog genoeg slaap probleempjes bij. Lekker slapen als ze moe zijn en wakker zijn als ze wakker zijn!

Precies wat degene hier boven zegt, alleen omdat een boek het zegt wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt. Lekker laten slapen als ze moe is en genieten dat ze al zulke lange nachten maakt! Dat was bij mij pas na 6 maanden het geval ;)

Wakkertijden zijn ooit bedacht voor huilbaby's/onrustige kindjes, als richtlijn zijn ze ook best handig zeker als je kindje geen vermoeidheidssignalen geeft. Maar voorderest kijk naar je kindje❤️ Leer de vermoeidheidssignalen kennen, mijn zoontje krijg bijv rode wenkbrauwtjes en begint wat te mopperen (8 maanden). Mijn zoontje kon tot 10 weken denk ik ook maar 45 minuten wakker zijn en dan 's avonds idd wel erg lang. 
Het 's avonds niet willen slapen is op die leeftijd heeel herkenbaar en normaal, ze verwerken dan alle prikkels. Heerlijk dat ze daarna wel zo lang slaapt☺️

Als ze moe is gewoon laten slapen. Ik werd juist heel onzeker door dat boek. Mijn oudste dochter sliep altijd maar slaapjes van 45 minuten en volgens dat boek moest dat zo'n 2 uur zijn. Waardoor ik ook niet uit kwam met de voedingen wat me nog onzekerder maakte. Toen ik dat los ben gaan laten, ben ik het boek meer als richtlijn gaan gebruiken voor de wakkertijden. M'n jongste dochter sliep veel en kwam ook niet altijd aan de wakkertijden die in dat boek staan.

Boek gaat ook maar uit van gemiddeldes hoor, niet te druk over maken. Volg je kind, dan ben je de allerbeste ouder :)

Zoals roze wolkje al zegt: dat boek heeft mij helemaal gek gemaakt. Je baby is een baby en geen robot. Mijn zoontje sliep veel korter, en had langere wakker tijden. En mijn dochtertje sliep veel langer en had kortere wakker tijden. Mijn zoontje was ook altijd erg onrustig. En dan voelde het voor mij als falen, want dan dacht ik dat ik mij niet strak genoeg aan het boek hield…

Zoals jij het nu doet doe je het echt super! Dat de avonden nog niet lekker lopen is volkomen normaal. Je baby heeft 9 maanden in je buik gezeten en moet nu gewoon wennen aan het leven uit de baarmoeder. Daarom kunnen ze ‘s avonds weleens wat onrustig zijn. En dan heb je ook nog dingen als krampjes, die zijn vaak ‘s avonds het heftigst. Hier hebben we er gewoon altijd van genoten dat ze ‘s avonds op je borst slapen?. Want neem van mij aan. Je merkt vanzelf dat ze liever in hun eigen bedje gaan slapen.

Terug
Bovenaan