Baby half jaar onrustig slapen en avond ritme voeding weg

<p>Hi!</p><p>Mijn zoontje word donderdag 6 maanden. We zijn inmiddels 1,5 week bezig zonder de avond voeding te geven (Laatste is om 18:30) dit ging de eerste week heel goed. Hij was in de ochtend wel wat eerder wakker als eerst maar dat is niet gek.</p><p>Maar na precies een week begon hij erg onrustig te worden. In de avond toch ineens weer wakker worden (ergens tussen 22:00-00:00) waar ik dan maar weer de fles gaf. En dan vervolgens in de ochtend nòg vroeger wakker. </p><p>Iemand hier ervaring mee? En wat kan ik hier het beste mee doen? Vanavond heeft hij b.v. 60ml van zijn fles laten staan (gisteren ook) Dus ik ga er nu al van uit dat hij vanavond of vannacht ook wel weer komt.</p><p>Is het nu niet beter om dan sowieso als nog de avond voeding weer te gaan geven of verwen ik hem daarmee teveel?</p><p>Sorry lang verhaal, veel vragen ? </p>

Ik denk (helaas) gewoon een fase. Rond die periode zit je met de slaapregressie en ik dacht ook een sprongetje? Ik heb me de eerste maanden vaak druk gemaakt om voeding, avonden ineens huilend wakker, s ochtends vroeg wakker, totdat ik me er op een gegeven gewoon bij neer heb gelegd. Mijn zoontje is nu 13 maanden en heeft heeeeel veel vroege ochtenden gehad en avonden huilen, krijsen. En wat het was?? Geen idee. Hij slaapt nu sinds 2 weken weer ‘uit’ s ochtends en de avondne gaan weer goed. Als hij zijn flesje laat staan zou ik hem zeker geen flesje later op de avond nog gaan geven. Als hij voldoende binnenkrijgt ol een dag kun je er vanuit gaan dat het geen honger is. Succes ermee!

Ik denk dat het ook niet perse door het weglaten van de voeding komt, maar idd gewoon ff een lastige periode met slapen.
Dit hebben we hier ook zoooo vaak gehad met onze dochter. Wekenlang ging het goed, en dan weer periodes dat ze s nachts wakkee werd. Ik geloof niet dat het honger was, maar van een beetje voeding s nachts (60-90cc, niet meer!) sliep ze wel weer lekker door. Dit heeft ze wel tot 10 maanden af en toe nodig gehad. 
Dus ik zou niet persé die avondvoeding weer terug gaan geven, die heeft je kindje met 6 maanden niet persé meer nodig hoor... 
Hopen dat hij gewoon lekker slaapt en als hij wakker wordt maar gewoon een beetje voeding geven en dan slaapt hij waarschijnlijk weer door. En binnenkort is het waarschijnlijk ineens weer voorbij!

Bedankt voor jullie reacties!
Hij was gisteren om 21:30 wakker en om 22:10 weer. Toen heb ik hem een volle fles gegeven (deze volledig opgedronken) en heeft hij geslapen tot 7:15. Ga het even in mijn achterhoofd houden dat het geen honger hoeft te zijn maar eventueel gewoon een sprongetje. En eventueel nog wel voeding geven als hij wakker word maar dan niet meer zo veel. 

Terug
Bovenaan