Baby heeft ene dag meer honger dan andere

Mijn baby (5 weken) lijkt de ene dag heel veel honger te hebben. De andere dagen veel minder. Ik ben bekend met regeldagen, maar dit gebeurt zo'n 2 of 3 dagen per week. Kan iemand mij advies geven? Moet ik hieraan toegeven?
 
Ik ben er altijd in meegegaan. Bij ons bleek hij een koemelkeiwitallergie te hebben waardoor hij nooit echt verzadigd was. vanaf het moment dat we de juiste voeding hadden bleek echter dat hij ook gewoon per dag kan wisselen in wat hij weg werkt, zelfs nu we steeds meer vaste voeding geven haha ik denk dus dat het redelijk gewoon is voor jouw en mijn kindje, maar dat het per kind gewoon kan verschillen. Wat grappig om te horen dat jij dit ook merkt, ik dacht dat het misschien bij hem 'inhalen' was en daarvoor honger omdat hij niks met de voeding kon.
 
De moedermaffia hier gaat er vast wat van vinden, maar wij hebben de ene dag ook meer/minder trek dan de andere dag. Als je kindje goed groeit, tevreden is en iedere voeding wat tot zich neemt is het echt goed hoor! Onze zoon is nu 4 jaar en trekt het de ene dag op een appel en driekwart boterham en de andere dag eet die als een bootwerker. 
Je moedergevoel gaat vanzelf knagen als het niet oké is.   
 
Voor allergieën en dergelijke is een bloedtest. Maar bij baby's stroomt het bloed nog niet heel snel. Daar heeft het ziekenhuis een pedagogisch medewerker voor, om de baby af te leiden ondertussen.
Gebeurt op voorschrift van een kinderarts.
Mijn kind heeft de test gehad wegens slecht groeien, maar was gelukkig op al die dingen negatief getest.
 
heey mama ! 
zolang je kindje gewoon blijft drinken dan is dit goed ookal is het een dag minder dan de andere dag wij hebben dit ook gehad met ons zoontje dan was het veel drinken en erna weer wat minder op een dag .. maar dat maakt helemaal niks uit als ze maar drinken zolang alles goed is en ze voelen zich goed niks om zorgen over te maken
mijn zoontje deed dit dus ook en is gewoon heel gezond groeit goed en gewicht is goed is nu intussen 10 maanden dus komt helemaal goed en als je het niet vertrouwt even consultatie bureau bellen ?
 
helemaal eens met Babetje! Ik eet zelf ook niet iedere dag even veel. Gewoon lekker meegaan met de behoefte, zolang je kindje goed groeit
 
Hee! 
Ik denk niet dat de moedermaffia hier iets van vindt hoor ;). Maar sluit me bij bovenstaande aan dat ik dit super herkenbaar vindt. Mijn hongerig aapje kon soms binnen 2 uur 300 cc drinken (2x150cc) ! Eh dan opeens weer echt heel veel minder.
Ze eet en drinkt sowieso veel meer dan onze oudste, die echt soms op lucht leeft (en dan weer gaat inhalen). Beiden groeien en ontwikkelen als een tierelier. 
Bij twijfel even vragen of je bij het CB mag wegen. Komt goed:) 
 
Terug
Bovenaan