Baby heeft enorme zuigbehoefte, maar wil absoluut geen speen

Mijn zoontje is nu 6 maanden en zuigt en bijt echt op alles. Hij duwt het liefst je vingers in z'n eigen mondje om daar hard op te bijten en te zuigen. Hij is al snel uitgekeken op bijtspeeltjes, die lijken niet te voldoen aan zijn behoefte. Maar ook een speen wilt hij absoluut niet, hij word zelfs boos als je het probeert. Ik wil hem graag helpen, maar ik weet gewoon niet hoe. Wat ik nu eng vind is dat hij z'n slaapzakje bovenaan vastpakt en in z'n mondje duwt om erop te zuigen, misschien overdreven maar ben bang dat hij stikt.


wie heeft er tips hoe ik dit het beste aan kan pakken??
.
 
Kan het zijn dat zijn tanden doorkomen? Dan kan tandjesspul misschien helpen.
Wij hadden dentinox en chamodent, denentinox is sterker, maar mag je minder kort voor het eten geven.

Anders kan het misschien ook gewoon honger zijn.

Ik vermoed dat op een slaapzak sabbelen relatief veilig is, zolang het de rits naar beneden zit, en er geen andere onderdelen zijn die los kunnen raken.

Als je hem op je vingers laat zuigen, de kromming van je vinger aan bieden, zodat hij geen bacteriën van onder de nagels naar binnen zuigt.
 
Er bestaat ook een soort massage tandenborsteltje waarmee je het tandvlees van je baby kan masseren.
Wellicht zit er naast tanden doorkomen ook wat frustratie achter waarom hij veel wil bijten. Houdt hij van veel bewegen? Wellicht kun je veel met hem bewegen, samen in een draagzak. Of dat je zijn handjes en beentjes beweegt.
Wellicht kan baby massage hem helpen.
 
Hoe lang doet hij dat al?
Welke spenen heb je geprobeerd?
Was hier met 1 van de kinderen ook een probleem. Na lang zoeken accepteerde hij alleen de difrax speen met bolletje ipv met een vlakke kant…
En als je een speen bij hem neerlegt? Wat doet hij er dan mee? Of misschien een paar verschillende??
 
Terug
Bovenaan