Baby heeft s'avonds veel honger

<p>Hallo mama's,</p><p>Onze baby is inmiddels alweer 4,5 maand. Overdag is hij een lastige eter...3x150 gaat er soms met moeite net in...rond 17.30 krijgt hij zijn 4e fles en is vaak al een 180cc...vervolgens komt hij dan alweer rond een uur of 19.00 en heeft dan alweer erge honger..wachten we tot zijn avondfles van 21.00 uur dan is t de hele avond jengelen geblazen..logisch want hij heeft gewoon honger....</p><p>We geven daarom vaak kleine flesjes tussendoor om maar uit te stellen naar de laatste fles van 21.00, met als gevolg dat we de hele avond flesjes aan het maken zijn..op zich niet erg als dat eetritme voor hem het beste is, maar misschien zijn er andere oplossingen? Om 21.00 drinkt hij vervolgens 210 cc en slaapt dan wel uit tot 8.00 uur, dus dat is dan wel weer erg fijn :)</p><p>Dit speelt nu al 2,5 maand en op CB zeggen ze dat ik overdag naar 180cc moet...maar dat gaat er gewoon echt niet in...hebben jullie nog tips? </p>
 
Misschien kun je proberen om een grotere flesspeen te gebruiken, of een andere fles. Heeft bij ons toen wel geholpen. Het was eerst wennen, omdat hij gewend was zo flink te zuigen. Dus eerst vaak verslikken maar ineens was dat klaar en ging er ook meer in. 
 
Is het misschien tijd om met oefenhapjes te beginnen? Of doe je dat al? Met 4 maanden mogen ze met groente en fruit beginnen en misschien is hij er ook wel aan toe. Dat hij daarom zo doet... misschien heeft hij die bijvoeding wel al nodig.. ze zeggen dat bijvoeding pas echt nodig is vanaf 6 maanden maargoed ieder kindje is anders denk ik dan maar
 
En wat het cb zegt.... tja, ik gaf mijn dochter ook vaak 6 of soms zelfs wel 7 flessen op een dag. Cb zegt wel meer maar luister gewoon naar je eigen gevoel.  Als mn dochter honger had, had ze het nodig dacht ik dan maar. Gewoon lekker geven.
Ze hebben ook bambix papje vanaf 4 maanden toch? Dit vult wat meer en kun je ook uit een bordje geven, en een andere structuur als melk, van een lepeltje. Dat is toch weer wat anders maar hij mag het wel allemaal al hebben
 
Bedankt voor jullie reacties. Hij krijgt inderdaad al wel hapjes, die geef ik expres al savonds, maar momenteel is dat vooral nog meer uitspugen dan dat hij het op eet..?. 
Ik ga beide tips eens uitproberen en vooral de opmerkingen van het CB loslaten ?.
 
 
 
Ooh oke goedzo. En geef je potjes of maak je het vers? Want bij mijn dochtertje hoefde ik ook echt niet aan te komen met potjes uit de supermarkt. Ze vind dat nu nogsteeds heel erg vies. Ik maak dus altijd vers en het hoeft helemaal niet zoveel moeite te kosten. Als wij bijv broccoli eten, vries ik daarvan wat in en doe ik het in van die ijsblokjesbakjes. Zo doe ik dat bijna elke dag en heeft ze dus elke dag wat anders te eten. Wat je invriest kun je 6 weken bewaren dus is superhandig. Tegenwoordig mag ze eigenlijk wel alles eten dus zo doe ik het ook met vlees, vis, aardappelen en rijst en pasta ofzo. Zo kan ik elke dag een ander menu samenstellen en het kost me echt geen moeite. Dat vers eten eet ze dus wel maar potjes moet ze echt van kokhalzen. En ik snap het want dat heb ik zelf ook hahaha misschien dat nog proberen? En als je dat ookal doet weet ik het ook niet meer hahah
P.s. als je baby goed genoeg groeit en geen ondergewicht heeft zou ik me niet zo drukmaken en zal het straks vanzelf wel beter gaan denk ik
 
Ik doe het precies op dezelfde manier! Een potje kopen is inderdaad nog meer moeite dan zelf even met die staafmixer in de weer ?
Qua gewicht doet hij het goed hoor, maar tis vooral voor onszelf vervelend dat ie telkens om kleine beetjes vraagt...maargoed ik heb al geleerd...alles is een fase en gaat dus wel een keer over haha....?
 
Terug
Bovenaan