Baby heeft snel weer honger

<span style="color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px; text-decoration: -webkit-letterpress;">Hoi ,</span>
<div style="color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px; text-decoration: -webkit-letterpress;"></div>
<div style="color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px; text-decoration: -webkit-letterpress;">Ik heb een vraagje , mijn dochtertje is nu 3 weken oud . Vorige week kreeg ik consultatiebureau op bezoek , en vroegen hoeveel flesvoeding ze kreeg. Officieel mocht ze maar 100 ml , maar omdat ze dan na 1,5/2 uur al weer komt omdat ze honger heeft geef ik haar 120 ml. Ik kreeg gelijk op me kop omdat dit nog niet mocht , en dit nog te veel voor haar zou zijn. Ik heb zo iets ik laat haar niet met honger zitten , dus dan maar 20 ml meer . Alleen nu merk ik dat ze al niet meer genoeg heeft aan die 120 ml . Op het blik van de flesvoeding staat vanaf de 2de maand mogen ze 150 ml . Alleen zit nu elke keer met een huilend kind wat weer snel honger heeft . Heeft er iemand ervaring hier mee ? En of het kwaad kan als ze toch wat meer krijgt ? Of misschien wat tips om te zorgen dat ze toch voller gaat zitten.</div>
<div style="color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px; text-decoration: -webkit-letterpress;"></div>
<div style="color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px; text-decoration: -webkit-letterpress;">Groetjes Claudia</div>
 
Hoi Claudia,

Ik denk dat het cb niet voor niks deze voedingsadviezen geeft, dus die zou ik toch wel serieus nemen. Een huilende baby betekent ook niet persé een baby die honger heeft, het kan ook allerlei andere oorzaken hebben of er hoeft niks aan de hand te zijn en wil de kleine gewoon mama's nabijheid. Je kan het cb natuurlijk ook om advies vragen wat te doen als de kleine elke keer zo snel weer huilt na een voeding.

Succes ermee.
 
Eventueel is er ook voeding voor hongerige baby's. Uit mijn hoofd Nutricia forte. Zou dat niet iets uithalen? Ik zou denk ik ook niet zo snel naar de 150 gaan, ik zou dat toch in overleg met cb willen doen, vooral omdat je nu eigenlijk al 'te veel' geeft.

drinkt de kleine wel lang genoeg? En is het met een speentje goed te rekken? Anders kan je misschien eventueel een kleiner speentje proberen.

succes! Lijkt me erg lastig als je kleine honger heeft en je er niks aan kunt doen!

 
Je zou inderdaad forte kunnen proberen maar evt ook nutriton. Wij kregen dat advies van de vk praktijk toen onze dochter ook telkens niet genoeg had aan haar hoeveelheid voeding. Het maakt de voeding dikker en helpt ook tegen spugen.

succes!
 
Ik zou me niet te druk maken. Ik zou kijken hoeveel ml ze op een dag binnen krijgt. Mijn baby is nu 4,5 week. Soms drinkt ze maar 60 en andere keren 165. Zou volgens de schema's veel te veel drinken. Maar kwa gewicht blijkt dat niet zo te zijn. Heeft ze een normaal gewicht of zit ze erboven of eronder? Zit ze aan de hoge kant is ze gewoon een hongerige baby. Andere voeding kan dan al helpen. Zit ze kwa gewicht goed of op die grens van te weinig kan ze een te snelle spijsvertering hebben. Dat probleem heb ik dus met mijn dochter. Moest volgens het cb proberen haar 6 flessen te geven en geen 8 en naar 700ml per dag. Ze zit altijd boven de 700ml en als ze honger heeft laat ik haar niet huilen.
 
Hoi,
Ik zou naar het gewicht van je baby kijken en dan de verpakking van de voeding volgen. Wij deden eerst ook wat de bij het cb zeiden en hadden continu een dochter die honger had. Na 2 dagen overgegaan op de hoeveelheid die ze mogen qua gewicht volgens de verpakking(dat is meer dan wat ze bij het cb aangeven) en nu gaat het prima.
Ze is nu 10 weken, 5.5 kilo, en krijgt 5x180ml met 6 schepjes.
 
 
Terug
Bovenaan