Baby heeft tandjes bij geboorte

<p>Hallo allemaal </p><p>Mijn zoontje had bij de geboorte 1 centrale snijtand onder. 2dagen daarna kwam de 2de door. Maar nu (hij is 6weken) komt ook de hoektand onderin door. </p><p>Ik poets elke avond zijn tandjes zonder tandpasta. Want ja... Ik heb er nog geen een kunnen vinden voor pasgeborene. En ik smeer de tandgel van VSM 2x per dag op zijn tanden en tandvlees. </p><p>Heeft iemand nog tips die dit ook heeft mee gemaakt. Of ken je iemand een tandarts of speciale arts die je kan benaderen voor vragen? Het enige wat ik hoor van iedereen is... tja.. oohh... wauw dat hoor je niet vaak.... Uhmm nee ik zou het niet weten... wat bijzonder!!! </p><p>Ik heb namelijk nog een aantal dingen waar ik tegen aan loop. En ik krijg daar geen antwoorden op.</p><p>Zoals.. gaat hij dan ook eerder wisselen. En hoe zit het met tand bederf omdat hij natuurlijk alleen maar melk drinkt en ik de tandjes nog niet optimaal kan beschermen met tandpasta of iets anders.  </p><p>Alle tips zijn welkom ??</p>

Ik ben assistente en zou echt je eigen tandarts eens bellen. Hij/zij kan je adviseren in de zorg. Goed dat je al poetst en inderdaad het smeren van vsm kan geen kwaad. Ik weet dat als kindjes met tandjes geboren worden dit vaak een soort tijdelijke tandjes zijn die door de verloskundige worden verwijderd  Maar als jij het erover hebt dat er alweer zijn doorgekomen lijkt het er op dat het echt al het melk gebit is. Je merkt dst kindjes waarbij het melkgebit eerder is doorgekomen ook vaak eerder wisselen maar hoe dat nu zal ontwikkelen weet ik echt niet. Bel de tandarts.. Misschien kun je er een keertje langs. Beetje extra zorg en eerdere controle kan geen kwaad denk ik. !Succes

Mijn zus is vorig jaar bevallen van haar zoontje. Hij had ook heel wat tandjes. Binnen 3 maand zijn de tandjes eraf gevallen en heeft hij met 7 maand zijn eerste echte tand gekregen. Nu heeft hij al zijn tandjes alweer.

Terug
Bovenaan