Baby heeft voorkeur voor mama

<div class="kvgmc6g5 cxmmr5t8 oygrvhab hcukyx3x c1et5uql ii04i59q" style="overflow-wrap: break-word; margin: 0px; white-space: pre-wrap; font-family: 'Segoe UI Historic', 'Segoe UI', Helvetica, Arial, sans-serif; color: #050505; font-size: 15px;"><div dir="auto" style="font-family: inherit;">Vraagje, kan een baby van 5 weken oud al een voorkeur voor zijn mama hebben? <span style="font-family: inherit;">Ik was namelijk gisteren 3 uurtjes van huis en mijn man was alleen met met mijn zoon, maar mijn zoon heeft 1,5u gehuild en was ontroostbaar. Ik kom thuis en bij mij was die gelijk rustig. </span></div></div><div class="cxmmr5t8 oygrvhab hcukyx3x c1et5uql o9v6fnle ii04i59q" style="overflow-wrap: break-word; margin: 0.5em 0px 0px; white-space: pre-wrap; font-family: 'Segoe UI Historic', 'Segoe UI', Helvetica, Arial, sans-serif; color: #050505; font-size: 15px;"><div dir="auto"> </div><div dir="auto" style="font-family: inherit;">En zo ja hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn man ook een betere band met onze zoon krijgt? Alvast bedankt voor de reacties!</div></div>

Ja hoor dat kan zeker! Mijn middelste wilde vanaf dag 1 niks van papa hebben. Ging keihard krijsen als m'n man hem lekker bij zich nam.
Hij is nu bijna 2 en de band is prima. Daar hebben we ook niks extra's voor gedaan hoor. Niks forceren maar wel gewoon zelf op stap blijven gaan

Je baby heeft 9 maanden lang jouw hartslag en stem gehoord. Dat is heel erg vertrouwd. Hij kent buiten jou eigenlijk nog helemaal niks. Hij raakt vanzelf gewend aan je man als hij daarmee veel tijd spendeert. Kwestie van tijd, geduld en liefde.

Ja hoor dat kan zeker, de man kan het beste al een band opbouwen met de baby wanneer die nog in de buik zit. Wat je nu kunt doen is je man vaak de baby (afgekolfde)flesjes laten geven

Mijn oudste had dat tot een maand of 6. Het duurde wel tot een jaar voordat de zorg van pappa volledig geaccepteerd werd. Maar na 6 maanden verbeterde het al flink. Het verschilt erg per kindje. Mijn jongste heeft er veel minder moeite mee. Maar als een kindje erg veel behoefte heeft aan het vertrouwde van mamma, de geur, stem, geluiden, manieren, dan kunnen ze het onbekende heel spannend en prikkelend vinden. Ook pappa is nog erg onbekend. 
Je hoeft idd niks te forceren. Maar het is wel belangrijk om pappa ook te laten knuffelen en zorgen. Door de blootstelling zal het bekend worden en daarmee vertrouwd en minder prikkelend. Toch is het niet nodig om tot hysterie aan toe te forceren hoor. Het komt met tijd helemaal goed! 
Mijn man is groot en wat dat betreft echt een olifant in een porselein kast. Luide stappen, drukke manier van doen, luid ademen, zware stem enzo. Ik ben zachtaardiger. Ik denk dat dat bij mijn oudste ook wel meespeelde. Die moest echt zachtjes en lief aangepakt worden. Wat mn man echt niet kon. ? 
Nu is ze gek op haar pappa. Ze hebben een hele leuke band. Niet minder dan die van haar met mij. 

Wij hebben dus precies hetzelfde probleem momenteel met onze dochter van 11 weken.
Het is zelfs zo erg dat zelfs als ik ernaast zit ze mijn partner niet 'accepteert' en zet het dan echt op een gillen.
Nou is het wel zo dat ik in augustus weer mag gaan werken en papa dus een papadag heeft, maar hier ook tegenop ziet. Wat ik best begrijp, want als ik ga sporten is het 1,5 a 2 uur krijsen en huilen. Niet echt heel gezellig. En het ergste is misschien wel dat zodra ik weer binnen stap, er een grote glimlach verschijnt op het gezicht van mijn dochter. Kan me zo goed voorstellen dat dit super frustrerend is voor mijn partner!
We gaan het allemaal zien straks, maar hoop voor hem dat het nog gaat veranderen voor die tijd ?

Terug
Bovenaan