Baby hele droge huid

Hoi allemaal,

Ons meisje van net 6 maanden heeft, sinds het buiten kouder wordt en de verwarming binnen hoger staat last van een jeukende, droge borst.

Welke creme of zalf zou goed kunnen helpen?

Liefs
 
Niet geparfumeerde zalf / crème, bijv cetomacrogol zalf of la roche posay lipikar! Sproetonline.nl heeft goede adviezen voor huidverzorging, ook speciaal voor baby’s! Succes.
 
Hier beviel de zalf van burts bees heel goed. Gewoon bij de drogist. We hadden wat verschillende dingen geprobeerd. Maar echte zalf werkt het beste. Ik wilde wat met een fijn geurtje, maar vaseline zou denk ook al werken. Daar heb je ook een babyvariant van.
 
Ik gebruik voor mijn zoontje die een zeer droge eczeem gevoelige huid heeft balneum baby creme (gewoon bij de Etos te koop). Die is lekker dik, zonder allergenen en ook nog relatief goed te betalen!
 
Mijn zoon heeft heel lang een vreselijk droge huid gehad met eczeem overal. Allerlei zalven via huisarts en apotheek gehad tot we er bij toeval achter kwamen dat vaseline advanced repair (die witte) bij hem heel erg goed werkt. Juist de vette zalven, zoals de vaseline cetomacrogol of koelzalf, doen niets voor hem. 
 
Ik vind de crème van Naif heel fijn maar wat het allerbeste helpt is een zakje/bekertje moedermelk door het badwater mengen. Dus als je nog borstvoeding geeft of in de vriezer hebt liggen zou je dat kunnen proberen. 
 
Terug
Bovenaan