Baby hoge koorts

<p>Beste mama's,</p><p>Sinds gistermiddag heeft ons meisje van 'n halfjaar hoge koorts. Ik ging hem meten en was 39,1. Heb de huisarts gebeld (invalster, mijn eigen huisarts is met vakantie) maar deze deed zo stug dat ik er meteen klaar mee was. Het zat me niet lekker dus gisteravond naar de huisartsenpost geweest. Had ze 39.9. D3 dokter heeft haar nagekeken en ze heeft last van haar oortje en haar keeltje keek rood en opgezet. Hij zei dit is 'n virus en dat moet 't lichaam zelf tegenwerken. Dus nu met natte doeken en zetpillen in de weer. Het gaat redelijk, ze drinkt en eet wel dus dat is fijn. Maar je moet ze koel houden met koorts maar dat valt niet mee met dit weer. Iemand zoiets meegemaakt die me ff wat moed ik kan praten? Of nog iemand tips? Ik maak me vreselijk zorgen! Liefs! </p><p> </p>
 
Gelukkig nooit meegemaakt zulk warm weer. Erg vervelend. Misschien af en toe ook lekker laten sabbelen op een waterijsje. Bij de appie hebben ze mini waterijsjes en zijn ideale voor babies en dreumesen.
 
Hoi CinB
Lekker alleen haar pamper aan en als dat ook te warm is lekker zonder op een kleedje op de grond..
En vanavond lekker in een lauw badje zodat ze haar hitte kwijt kan, zo heb ik mijn zoon ook altijd van de koorts afgeholpen.
En hij kreeg alleen voor het slapen gaan en in de nacht een zetpil, maar niet overdag.
Koorts is een manier van het lijf om bacteriën en virussen te doden, dus beter om het niet volledig te onderdrukken.
Slapen en rust zijn noodzakelijk om er weer boven op te komen, dus vandaar dat wij altijd s’avonds en s’nachts een zetpil gaven.
Heel veel beterschap voor je kleine meid!
Groetjes Siska.
 
Terug
Bovenaan