Baby horen

Goedeavond. Ik lag net op de bank en mijn man legde zijn oor op mijn buik. <br />Ineens zegt hij dat hij de baby kan horen. <br />Hiermee bedoelde hij dat hij (in zijn woorden) water geluiden hoort. Hoe de baby het vruchtwater "verschuift" zeg maar. <br />Vergelijkbaar met wanneer je onder water gaat in het zwembad. <br />Nu kan ik hier niks over vinden op google (of ik kan gewoon niet googelen ?) en vraag me af of dit kan kloppen of dat hij misschien iets anders heeft gehoord. <br />Iemand ervaring? <br /><br />
 
Ja hoor, mijn vriend hoorde vanaf een week of 26, als de kleine goed lag, zelfs zijn hartslag. Ik twijfelde toen ook, maar andere zwangere meiden gaven hetzelfde aan.

Vond ik toen heel mooi, echt een intiem momentje tussen vader en kind.
 
Mijn placenta ligt voor dus met 24 weken kan hij de baby nog niet voelen schoppen. Maar ik vond het inderdaad ook heel bijzonder en ontroerend tussen papa en zoontje ?
 
Met 24 weken én de placenta voor, klinkt dit wel heel vroeg... Ik wil je het mooie moment niet afnemen, maar weet je zeker dat hij niet je darmen gehoord heeft? ??‍♀️
 
Het kan ook heel goed dat hij jouw aorta, de grote lichaamsslagader hoort. Dat kan soms ook een soort suizend geluid maken.
 
Mijn man kon hem ook duidelijk horen met 24 weken en ook placenta voor. En dat weet ik zeker want toen ook in ziekenhuis voor andere dingen en kreeg ik echo van waar het kind toen lag en heeft hem duidelijk gehoord aan die kant. Dus kan zeker wel. Nu ben ik ook maatje ondergewicht. Dat scheelt denk ook heel stuk
 
Mijn man kon de baby toen ook horen met behulp met een lege wc rol :) als die op de goeie plek zat kon hij het hartslagje horen
 
Mijn man kon met 24 weken en placenta voor ook de baby goed duidelijk voelen. En af en toe ook horen ik weet niet meer hoe ver ik dan al was, hartslag heel soms en idd wanneer hij bewoog hoorde hij het water mee bewegen.
 
Terug
Bovenaan