Baby huilt 's avonds

<p>Onze baby van 8 dagen is overdag heel rustig en tevreden. Slaapt veel en wordt alleen wakker voor de fles. 's avonds begint hij echter met huilen... Het lijkt steeds te beginnen als wij hem in zijn bedje willen leggen. </p><p>Hebben jullie tips? Is dit herkenbaar?</p><p> </p>

Goedemorgen, 
Wij hebben onze dochter de eerste 2 weken in een nestje tussen ons ingelegd. Vervolgens ging ik overdag oefenen om in haar eigen bedje te slapen; in ons geval moest dat ingebakerd. 
Het oefenen  breidde ik uiteindelijk uit naar steeds meer momenten. Totdat 's avonds en 's nachts ook lukte. Mijn ervaring is dat je kind het heel goed aangeeft als hij/zij hieraan toe is. 
Daarnaast is ook mijn ervaring dat je er rekening mee moet houden dat bij een baby de prikkels van visite, arm op arm en steeds in de box liggen gedurende de tijd meer binnenkomen. Je kindje zal daarom 's avonds ook wat meer onrustig zijn. Uiteindelijk dan ook besloten om hier wat voorzichtiger mee om te gaan. 
Toen ze eenmaal in haar eigen bedje sliep (na 4 weken volledig) had ze ook vaste slaapjes en haalde ik haar niet uit bed voor visite. 
Nu is onze dochter inmiddels 4 maanden en slaapt perfect in haar eigen bedje. 
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
Liefs 

Heel herkenbaar! 'S avonds verwerken ze alle prikkels van de dag en ook darmkrampjes komen dan vaak opspelen. Ik heb niet echt een tip wat je kunt doen, behalve je kleintje bij je nemen en troosten. Het gaat vanzelf over. 

Dat hadden wij ook. De eerste tijd heeft hij tussen ons in geslapen (wel veilig!). Dat ging vanzelf over naar de cosleeper, nu slaapt hij volledig in zijn eigen bed. 
Bij ons was dus zelfs de cosleeper niet dichtbij genoeg in het begin. Hij wilde echt alleen maar slapen als hij tussen ons in lag. Wij zijn gewoon iedere dag begonnen met hem in de cosleeper te leggen, en als dat niet lukte namen we hem bij ons in bed. Op een dag was dat ineens niet meer nodig. 

Je kunt denk ik beter vragen welke pasgeborene dit niet heeft! Berucht tijdstip van de dag voor onrust. 
Mijn zoontjes kon ik rond 3 maanden ineens rond 20.00 in bedje leggen. 
Dus nog even de rit uitzingen en baby lekker bij je houden.

Terug
Bovenaan