Baby huilt bij anderen

<p>Korte introductie. Onze dochter is nu 7 maanden oud. Ze is randprematuur geboren met een zwangerschap van 35 weken. Sinds ze vier maanden is en ik weer aan het werk ben huilt ze bij anderen. Zodra ze tegen haar kletsen oogcontact maken of haar op schoot hebben gaat ze huilen en ze huilt ook door. Ze wordt pas stil als wij er weer zijn (soms wel 4uur  lang achterelkaar met kleine pauzes huilen) Als ze bij ons alleen is is het een heel vrolijk meisje lacht ze veel en brabbelt ze huilt dan vaak alleen als ze honger heeft of moe is. Ze kan bij ons ook prima alleen even spelen op een speelkleed of in de box ook al ziet ze ons dan niet. Bij het Kdv gaat het soms goed maar huilt ze ook veel. Vooral bij oma haar tantes etc moet ze huilen. Bij mannen gaat het soms iets beter maar uiteindelijk gaat ze dan ook huilen. Heel vervelend want oppas voor haar kan dus eigenlijk niet omdat we dan weten dat ze zo lang moet huilen. We hebben gevraagd bij het consultatiebureau wat het kan zijn maar ze hadden deze vraag nog nooit eerder gehad. Ook navraag gedaan bij het Kdv daar geven ze ook aan dat ze wel heel jong is voor eenkennigheid. Verder ontwikkeld ze zich prima. Rolt al om, kan al bijna zelfstandig zitten en laat qua ontwikkeling zien wat bij de leeftijd hoort. Is er iemand die dit herkent en weet wat het kan zijn? Bedankt voor het lezen van het hele verhaal. We zouden zoooo graag willen dat anderen ook van haar kunnen genieten en wij ook gewoon oppas kunnen regelen.</p>
 
Komt mij wel heel bekend voor mijn oudste zoon is ook met 35 weken geboren. En echt hij wou aleen maar mij niemand mocht ook maar naar hem kijken??‍♀️


het was zo erg dat ik gestopt ben met werken. Gelukkig kon dit ook. Maar dat kan niet bij iedereen. 


sorry tips heb ik niet. Ik denk gewoon dat als baby’s te vroeg geboren worden hun mama extra hard nodig hebben. Mijn kraamverzorgster zij dat dat een overlevingsinstinct is. 


het werd minder toen hij 3 jaar was maar dat duurt voor jou nog heel lang. Hoop dat het snel beter gaat voor jou en je dochtertje.
 
Correctie mijn oudste is met 34 weken geboren. En mijn middelste 35 weken bijden hadden het zelfde probleem. Mijn jongste is met 38 weken geboren en hij heeft er geen last van. 
 
Bedankt voor je reactie wel fijn dat het ook herkenbaar is voor iemand anders. Het consultatiebureau maakt je dan soms zo onzeker.... Heeft dan wel lang geduurd zeg.. Dan kan het inderdaad met prematuur te maken hebben. Er gebeurd ook zoveel met zo'n kleintje.
 
Ik denk dat het ook wel heel erg aan het karakter van je kindje ligt. Grappige is dat het bij ons het tegenovergestelde is. 
 
Onze zoon is net geen extreem prematuur: met 32 weken geboren. En juist door de lange ziekenhuisopname is hij (zeggen ze) enorm veel gewend. Kwa geluiden, drukte om hem heen en het verzorgd worden door verschillende personen (verpleging en onszelf uiteraard). 
 
Het is echt een makkelijk kind wat met elke willekeurige vreemde mee zou lopen (ook eng haha). Hij slaapt door alle soorten herrie heen en als er bij het kdv aankomen kijkt hij ons niet meer aan maar gaat gelijk spelen. 
 
Wij hebben een dochtertje die met 38 weken geboren is en heeft dit ook. Ze is nu 4 maanden. Ze gaat naar de opvang en begint al te brullen als iemand haar aan kijkt. Wil voor nu ook liefst niet opgepakt worden en niks anders doen dan in de maxicosi zitten(haar veilige plek). Laatste ook bij een tante op schoot en dat ging ook 1 min goed en begon met brullen. Ik heb geen tips en lees graag mee, wij proberen haar eerst bij ons op schoot aan de situatie te laten wennen en dan aan een ander te geven maar voor nu heeft dat nog niet al te ve succes. 
Dus sorry geen tips maar herken het wel! 
Liefs! 
 
@gebruiker Ohww nee dat lijkt me ook niet fijn inderdaad als ze met iedereen zo meelopen. Zo heeft elk kindje inderdaad een eigen karakter
@plientje ja zo doen wij het ook eerst wennen bij ons op schoot en dan pas na een tijdje accepteert ze het dat anderen tegen haar praat. Hier is ook de Maxi-Cosi een veilige plek. Het is in de afgelopen maanden wel iets beter geworden maar het blijft zoeken naar wat helpt en het zijn maar hele kleine stapjes vooruit en soms ook weer stapjes achteruit. Helaas nog niks gevonden wat elke keer helpt.
 
Terug
Bovenaan