Baby huilt bij dutjes overdag

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje van ruim 7 maanden huilt al sinds ik mij kan herrineren als ik hem overdag op bed leg. Meestal duurt dit tussen de 5 en 10 minuten, daarna slaapt hij. Hij slaapt verder goed en is heel vrolijk als hij wakker is.</p><p>Dat huilen iedere keer breekt mijn hart. Langer of korter wakkerhouden heeft geen effect. Kent iemand dit en wat is de gemiddelde leeftijd dat dit eindelijk stopt?</p><p>Ben er benieuwd!</p>

Ja is wel normaal hoor. Mijn jongste dochter is 7.5 maand. Soms valt ze in 1x als een blok in slaap. Maar soms duurt het ook echt 30 minuten voor ze slaapt.
Nu had ze vanmiddag geslapen van 13.00-14.00. Om 16.30 weer op bed gelegd (ze was echt moe, van 14.00-19.00 wakker blijven lukt echt nog niet!), maar ze slaapt pas net.. heeft een half uur liggen jammeren en piepen. 
Mijn oudste dochter deed dit ook. Het is gewoon lastig en irritant en vermoeiend en ik vind het ook zielig.. maar het gaat echt over! Hier ging het bij de oudste echt beter toen ze naar 1 dutje per dag ging, rond 14 maanden.  En de periode dat ze 2 dutjes deed (9-14 maanden ongeveer) ging het ochtendslaapje vaak wel goed, maar het middagslaapje wel met veel gejammer en gehuil.
Dus ja, het is niet gek maar wel eens moeilijk idd! Ik ga vaak maar gewoon even naar beneden. Opruimen, stofzuigen, was opvouwen. Dan elke 3-5 minuten er terug naartoe voor het speentje en snel weer weg. Als ik in de gang ernaar ga luisteren dan word ik helemaal gek van mezelf dus ik ga liever wat doen op zo'n moment ;)

Ook met 7,5 maand heeft onze dochter nog wel eens zo'n korte fase. Maar het gaat voorbij! Hou in gedachte: het is een fase. ?

Terug
Bovenaan